Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ljetni odmorišni turizam (CROSBI ID 34746)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Ivandić, Neven ; Telišman Košuta, Neda ; Čorak, Sanda ; Krešić, Damir Ljetni odmorišni turizam // Hrvatski turizam plavo, bijelo, zeleno / Čorak, Sanda ; Mikačić, Vesna (ur.). Zagreb: Institut za turizam, 2006. str. 1-38-x

Podaci o odgovornosti

Ivandić, Neven ; Telišman Košuta, Neda ; Čorak, Sanda ; Krešić, Damir

hrvatski

Ljetni odmorišni turizam

Ovaj je rad posvećen utvrđivanju trendova u ljetnome odmorišnom turizmu ili tzv. turizmu tipa "sunce i more" u svijetu i u Europi, određivanju najvažnijih obilježja toga proizvoda u Hrvatskoj kao i evaluaciji njegove konkurentnosti s destinacijskog aspekta. Rezultati međunarodnih istraživanja pokazuju da je danas upravo "sunce i more", proizvod s najvećim tržišnim udjelom, koji čini oko trećine svih međunarodnih odmorišnih putovanja Europljana, i proizvod čiji udio kontinuirano raste. Podaci nadalje upućuju na to da sve bliže tradicionalne "sunce i more" destinacije, kao što su to za Europljane one mediteranske, ulaze već u fazu zrelosti ili čak stagnacije i pada u svom životnom ciklusu. Kako bi se bolje prilagodile zahtjevima suvremenog tržišta, destinacije intenzivno razvijaju određene oblike specijalizirane ponude. O takvoj ponudi ovisi njihova tržišna pozicija i njihova konkurentnost. U ovome se radu istraživao prije svega hrvatski krug makrodestinacija koje, istim tržištima, po podjednakim cijenama, prodaju sličan proizvod tipa "sunce i more" na tržištu ljetnih odmora u primorskim destinacijama na europskom Sredozemlju. Na osnovi provedene analize moguće je zaključiti da se Hrvatska na turističkom tržištu percipira kao lider po kvaliteti resursne turističke osnove, ali da zaostaje u kvaliteti ostalih elemenata, osobito kvaliteti hotelske ponude te kvaliteti i raznovrsnosti kulturnih i zabavnih sadržaja. Usporedba s rezultatima prethodnoga sličnog istraživanja pokazuje da su hrvatske odmorišne destinacije ostvarile određene kvalitativne pomake, ali, u odnosu na razvoj konkurencije, ostvareni pomaci nisu znatnije podigli ukupnu razinu konkurentnosti hrvatskih turističkih destinacija. Prirodna resursna osnova Hrvatske, koja je izuzetno dobro ocijenjena, nema toliku važnost da bi dugoročno mogla osigurati bolju konkurentsku poziciju hrvatskih destinacija. Stoga je potrebno istodobno razvijati druge elemente destinacijskog proizvoda, posebno one koji imaju velik utjecaj na donošenje odluke o izboru destinacije. Eksploatacija i kontrola kvalitete pojedinih elemenata destinacijskog proizvoda može se ostvariti konkretnim mjerama destinacijskog menadžmenta pa je u Hrvatskoj očita potreba za boljom i kvalitetnijom turističkom politikom na razini destinacije (vizija, projekti, aktivnosti na unaprjeđenju proizvoda).

trendovi razvoja turizma, odmorišni turizam tipa

nije evidentirano

engleski

Summer holiday tourism

nije evidentirano

tourism trends, summer holiday tourism, tourism competitiveness, destination product, European Mediterranean, Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-38-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Hrvatski turizam plavo, bijelo, zeleno

Čorak, Sanda ; Mikačić, Vesna

Zagreb: Institut za turizam

2006.

953-6145-16-2

Povezanost rada

Ekonomija