Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metoda odabira brodskog pogonskog stroja sa stanovišta cijene koštanja energije (CROSBI ID 330459)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šegulja, Ivica Metoda odabira brodskog pogonskog stroja sa stanovišta cijene koštanja energije / Martinović, Dragan (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 1998

Podaci o odgovornosti

Šegulja, Ivica

Martinović, Dragan

hrvatski

Metoda odabira brodskog pogonskog stroja sa stanovišta cijene koštanja energije

Problem odabira pogonskog stroja broda predstavlja složeni problem, koji je preduvjet za daljnju optimizaciju sveukupnog brodskog pogonskog postrojenja. Rad obrađuje ovu problematiku u pet dijelova. U uvodnom je dijelu postavljen problem i cilj rada, osvrt na dosadašnja znanstvena istraživanja i metodološki prikaz disertacije. Predmet obrade drugog dijela su osnovne značajke razvoja brodskih pogonskih strojeva. Dan je pregled razvoja brodskih pogonskih strojeva, sa posebnim naglaskom na razvoj dvotaktnih sporookretnih i četverotaktnih srednjeokretnih dizelskih motora. Prikazan je razvoj dva najznačajnija proizvođača dizelskih motora: Sulzer i Burmeister&Wein, te pregled sustava prijenosa snage na brodski vijak. U trećem dijelu su obrađeni troškovi koji se pojavljuju pri eksploataciji broda, a naročita je pažnja posvećena troškovima koji su značajni za odabir pogonskog stroja broda. Dat je model određivanja svih operativnih troškova, a na temelju kojih se kasnije predlaže metoda odabira pogonskog stroja. U četvrtom dijelu su definirani svi značajni čimbenici, koji utječu na odabir pogonskog stroja broda: optimalna brzina broda, dimenzije pogonskog stroja, težina pogonskog stroja, cijena pogonskog stroja i pouzdanost pogonskog stroja. Izvršena je analiza svakog od tih čimbenika na odabir pogonskog stroja, te definirane funkcionalne zavisnosti istih o karakterističnim veličinama. U petom dijelu je izložena metoda odabira pogonskog stroja sa stanovišta cijene koštanja energije, i to najprije kroz definiranje srednjih uvjeta plovidbe, da bi se odredila projektna točka pogonskog stroja. Na temelju određene projektne točke pristupa se tehničkom odabiru pogonskog stroja, po već poznatim procedurama. Nakon odabira onih pogonskih strojeva koji tehnički zadovoljavaju, prilazi se odabiru najpovoljnijeg pogonskog stroja analizom pogonskih troškova duž cijelog životnog vijeka broda. primjenom metode sadašnje vrijednosti, svi budući tijekovi novca se svode na današnji dan i tako se dobiva mogućnost međusobne usporedbe pogonskih strojeva s obzirom na cijenu koštanja pogonske energije. Također je dat numerički primjer predložene metode, na kojem se jasno razlučuje izvedba pogonskog stroja, po predloženoj metodi. U završnom, šestom dijelu predočen je sažetak disertacije u cjelini, doprinos i mogućnosti uporabe u praksi, te prijedlozi daljnjih istraživanja sa ciljem proširenja istraživanja na cijeli brodski strojni kompleks.

pogonski stroj; model; troškovi; optimizacija

nije evidentirano

engleski

The method of selection of ship propulsion machine from the standpoint of the energy costs

nije evidentirano

propulsion machine; model; costs; optimisation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

129

16.01.1998.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Brodogradnja