Utjecaj formalne pouke na usvajanje gramatičkih pravila tvorbe prezenta (CROSBI ID 531488)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Hržica, Gordana ; Musulin, Maša
hrvatski
Utjecaj formalne pouke na usvajanje gramatičkih pravila tvorbe prezenta
Formalna pouka gramatike ima drugačiji položaj unutar različitih metodoloških pristupa podučavanju jezika. Iako postoje metode koje (barem načelno) gramatička pravila ne izdvajaju, već je na učeniku da ih sam osvijesti, pri kontaktu sa stranim jezikom većina studenata traži pravila kako bi si olakšala učenje. U gramatikama hrvatskoga jezika i većini udžbenika za učenje hrvatskoga kao stranoga jezika pravila za tvorbu prezenta prilično su iscrpna. U ovom će se radu pokušati ispitati važnost pouke gramatike i prikladnijega opisa gramatičkih pravila pri učenju toga složenoga dijela glagolske morfologije. Testiranjem ispitanika, studenata uključenih u tečaj hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika (Sveučilišna škola hrvatskog jezika i kulture), pokazat će se utjecaj pouke na usvajanje pravila tvorbe prezenta, s posebnim osvrtom na poteškoće koje se pri pouci pojavljuju te učeničkim pristupima tim problemima.
hrvatski kao strani jezik; tvorba prezenta; glagolska morfologija
nije evidentirano
engleski
Inffluence of Formal Lessons on the Aquisition of Grammatical Rules of Present Tense
nije evidentirano
Croatian language; present tense; verbal morphology
nije evidentirano
Podaci o prilogu
32-33.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
2. znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik : Knjižica sažetaka
Novak-Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka ; Bergovec, Marina
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo
Podaci o skupu
Znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik (2 ; 2007)
predavanje
20.09.2007-22.09.2007
Zagreb, Hrvatska