Mostovi oko Zaprešića (CROSBI ID 134652)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Slukan-Altić, Mirela
hrvatski
Mostovi oko Zaprešića
Zaprešić okužen svojim rijekama, Savom na jugu i Krapinom na istoku, u komunikaciji s okolnim naseljima a osobito s njegovim metropolskim središtem Zagrebom, uvijek je bio upućen na riječne prijelaze. Spomenute rijeke u ranijim je stoljećima svoga postojanja Zaprešić savladavao skelama, koje su se teško nosile s čestim promjenama vodostaja i položaja samog korita. Otežana komunikacija s prirodnim gravitacijskim područjem središnje Hrvatske, dugo vremena činila je Zaprešić prometno lakše dostupnim iz susjedne Štajerske i Kranjske nego iz obližnjeg Zagreba i Samobora. Situacija će se početi značajno mijenjati u korist Zaprešića tek u drugoj polovici 19. stoljeća, kada je izgradnja pruge Zidani Most - Zagreb uvjetovala izgradnju mosta preko Krapine. Ubrzo potom dolazi i do izgradnje Podsusedskog mosta preko Save koji je nedaleko Zaprešića preuzeo funkciju glavne cestovne veze Zagreba s Ljubljanom. Konačno, u suvremeno doba, Zaprešić će osim Podsusedskog, dobiti i vlastiti most preko Save koji će ga auto-cestom spojiti sa Zagrebom i Samoborom. Izgradnja spomenutih mostova koja je omogućila adekvatnu valorizaciju položaja Zaprešića smještenog na zapadnim vratima zagrebačke metropole, uz dolazak željeznice, svakako predstavljaju jednu od najvećih prekretnica u njegovu razvoju. Tako je u razdoblju od sredine 19. do druge polovice 20. stoljeća iz korijena promijenjen prometni položaj Zaprešića koji je zahvaljujući uspostavljenim prometnim komunikacijama upravo u tom razdoblju od izoliranog ruralnog naselja prerastao u moderno predgrađe Zagreba.
Zagrabčka urbana regija; grad Zaprešić; urbani razvoj; promet
nije evidentirano
engleski
Bridges in Zaprešić region
nije evidentirano
Zagreb urban region; town of Zaprešić; urban development; traffic
nije evidentirano