Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Individualni i okolinski čimbenici psihoscijalne prilagodbe djece u predškolsko i rano školsko doba (CROSBI ID 531348)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Brajša-Žganec, Andreja Individualni i okolinski čimbenici psihoscijalne prilagodbe djece u predškolsko i rano školsko doba. 2007

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Individualni i okolinski čimbenici psihoscijalne prilagodbe djece u predškolsko i rano školsko doba

Individualni i okolinski čimbenici dječjeg razvoja mogu imati ulogu zaštite i rizika u psihosocijalnoj prilagodbi djece u predškolsko i rano školsko doba. O interakciji individualnih karakteristika djeteta i okolinskih uvjeta i utjecaja ovisi u kolikoj mjeri će dijete na početku školovanja biti psihosocijalno prilagođeno, socijalno i emocionalno kompetentno, pri čemu karakteristike dječjeg temperamenta imaju značajnu ulogu. Polazeći od Bronferbrennerove ekološke teorije dječjeg razvoja prikazat će se pokazatelji dječje psihosocijalne prilagodbe na razini individualnih karakteristika djeteta, njegove reaktivnosti i samokontrole, životnih uvjeta, strukture i funkcioniranja obitelji, roditeljskih odgojnih postupaka odnosno promjenjivim i nepromjenjivim indikatorima psihosocijalne prilagodbe djeteta u djetinjstvu. Teorijska polazišta prikazat će se na temelju dosadašnjih istraživanja u ovom području u svijetu i kod nas. Pokazatelji dobre psihosocijalne prilagodbe djeteta su manifestiranje prosocijalnog ponašanja, razumijevanje vlastitih i tuđih emocija, razvijene socijalne vještine (samopouzdanost, samokontrola, akademske vještine, odnosi s vršnjacima) i vještine učenja (motivacija, upornost i stavovi prema učenju) odnosno mala učestalost agresivnog ponašanja i pojave eksternaliziranih i internaliziranih problema. Socijalno i emocionalno kompetentno dijete koje odrasta u adekvatnim okolinskim uvjetima u ranom djetinjstvu glavni je preduvjet psihosocijalne prilagodbe u doba adolescencije. Osvrnut ćemo se na istraživanja koja povezuju problematičnu djecu u djetinjstvu s kasnijim delikventnim ponašanjem i razvojem ovisnosti kao i na neka prethodna istraživanja s predškolskom djecom i njihovim roditeljima koja su pokazala da pozitivno emocionalno obiteljsko ozračje posebno očevo postupanje s dječjim emocijama doprinosi boljoj psihosocijalnoj prilagodbi djece odnosno pojavi manje internaliziranih i eksternaliziranih problema. Pokušat će se razjasniti razlike u psihosocijalnoj prilagodbi djece na početku školovanja te prikazati koji oblici rada s učenicima, roditeljima i cijelom školskom zajednicom su najdjelotvorniji glede dobre psihosocijalne prilagodbe učenika na početku školovanja odnosno glede smanjenja učestalosti interpersonalnog nasilja u školi, kasnije antisocijalnog i delikventnog ponašanja te razvoja ovisnosti. Kako bi zaštitili djecu od mogućeg razvoja nekih oblika poremećaja u ponašanju potrebno je od početka školovanja jačati dječju socijalnu i emocionalnu kompetenciju te neprestano raditi na poboljšanju kvalitete života djece u obiteljskom i školskom okruženju.

psihoscijalna prilagodba; socijalna kompetencija; emocionalna kompetencija; predškolska djeca; školska djeca

nije evidentirano

engleski

Individual and environmental factors of children's psychosocial adjustment during the preschool and early school period

nije evidentirano

psychosocial adjustment; emotional competence; social competence; preschool children; school children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Školski preventivni programi

pozvano predavanje

24.10.2007-26.10.2007

Vodice, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija