Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 311115

Modeli lika djeteta u razvoju hrvatske dječje književnosti i njihova zastupljenost u čitankama mlađih razreda osnovne škole


Težak, Dubravka; Polak, Sanja
Modeli lika djeteta u razvoju hrvatske dječje književnosti i njihova zastupljenost u čitankama mlađih razreda osnovne škole // Rano učenje hrvatskog jezika / Bežan, A., Pavličević, D. (ur.).
Zagreb: ECNSI i UFZG, 2008. str. 166-181 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 311115 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli lika djeteta u razvoju hrvatske dječje književnosti i njihova zastupljenost u čitankama mlađih razreda osnovne škole
(Character Types of a Child in the Development of Croatian Children's Literature and their Presentation in Textbooks for Early Primary School Grades)

Autori
Težak, Dubravka ; Polak, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Rano učenje hrvatskog jezika / Bežan, A., Pavličević, D. - Zagreb : ECNSI i UFZG, 2008, 166-181

ISBN
978-953-99326-6-2

Skup
International Conference on Advances and Systems Research ECNSI-2007

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25-27.10.2007

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dječja književnost; priča; čitanka; lik; vrlina; vrijednost
(childrens literature; story; text-book; virtue; value)

Sažetak
U radu se razmatra koji su se i kako razvijali modeli lika djeteta u hrvatskoj dječjoj književnosti od polovice devetnaestoga stoljeća do danas. Izdvojeni su modeli koji predstavljaju moralno idealizirani, odnosno pedagoški usmjereni tip djeteta, tip nesretnog djeteta ili siročeta (pasivno ili aktivno siroče), tip pustolovnog junaka, tip buntovnika, tip borca za svoja prava, tip obiteljskog djeteta, tip socijalnog djeteta, tip djeteta iz susjedstva, tip politički svjesnog djeteta i ludički tip djeteta. Zatim se istražuje zastupljenost tih tipova u tekstovima čitanaka za drugi, treći i četvrti razred osnovne škole. Budući da je svaki tip nositelj određenih vrlina koje se žele razviti kod djeteta ili mana koje se žele suzbiti, također se istražuje koje vrline se najčešće pojavljuju kod kojeg tipa, odnosno koliko su koje vrline učestale u tekstovima čitanaka iz čega se zaključuje koje vrline autori čitanki smatraju da treba razvijati kod djece u nižim razredima osnovne škole. Iz svega proizlazi da je uz svladavanje tečnog čitanja, razvijanje mašte i literarnog senzibiliteta u mlađim razredima osnovne škole još uvijek naglašena uloga literature razvijanje pozitivnog čovjeka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dubravka Težak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Težak, Dubravka; Polak, Sanja
Modeli lika djeteta u razvoju hrvatske dječje književnosti i njihova zastupljenost u čitankama mlađih razreda osnovne škole // Rano učenje hrvatskog jezika / Bežan, A., Pavličević, D. (ur.).
Zagreb: ECNSI i UFZG, 2008. str. 166-181 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Težak, D. & Polak, S. (2008) Modeli lika djeteta u razvoju hrvatske dječje književnosti i njihova zastupljenost u čitankama mlađih razreda osnovne škole. U: Bežan, A., Pavličević, D. (ur.)Rano učenje hrvatskog jezika.
@article{article, year = {2008}, pages = {166-181}, keywords = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, pri\v{c}a, \v{c}itanka, lik, vrlina, vrijednost}, isbn = {978-953-99326-6-2}, title = {Modeli lika djeteta u razvoju hrvatske dje\v{c}je knji\v{z}evnosti i njihova zastupljenost u \v{c}itankama mla\djih razreda osnovne \v{s}kole}, keyword = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, pri\v{c}a, \v{c}itanka, lik, vrlina, vrijednost}, publisher = {ECNSI i UFZG}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, year = {2008}, pages = {166-181}, keywords = {childrens literature, story, text-book, virtue, value}, isbn = {978-953-99326-6-2}, title = {Character Types of a Child in the Development of Croatian Children's Literature and their Presentation in Textbooks for Early Primary School Grades}, keyword = {childrens literature, story, text-book, virtue, value}, publisher = {ECNSI i UFZG}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font