Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Polazne smjernice za određivanje zajedničke marketinške strategije Sjevernojadranskih luka Rijeka, Kopar i Trst pomoću BCG matrice (CROSBI ID 34549)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Mezak, Vlado ; Jugović, Alen ; Jelenc, Lara Polazne smjernice za određivanje zajedničke marketinške strategije Sjevernojadranskih luka Rijeka, Kopar i Trst pomoću BCG matrice // Marketing u društvu znanja = Marketing in a knowledge based society / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.). Rijeka: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2008. str. 55-68

Podaci o odgovornosti

Mezak, Vlado ; Jugović, Alen ; Jelenc, Lara

hrvatski

Polazne smjernice za određivanje zajedničke marketinške strategije Sjevernojadranskih luka Rijeka, Kopar i Trst pomoću BCG matrice

Sjevernojadranske luke Rijeka, Trst i Kopar u odnosu na sjevernoeuropske luke ostvaruju slabije poslovne rezultate, odnosno preko njihovih lučkih terminala prekrcavaju se manje količine tereta. Postoji opasnost da će se zbog širenja utjecaja sjevernoeuropskih luka na tradicionalna tržišta luka sjevernog Jadrana, gravitacijsko područje sjevernojadranskih luka sve više smanjivati. U cilju ostvarenja boljih poslovnih rezultata, potrebno je utvrditi one razvojne marketinške strategije koje sjevernojadranske luke trebaju provoditi i na taj način konkurirati izuzetno uspješnim lukama sjevernoeuropskog prometnog pravca. Luka nije zatvoreni sustav i radi toga je suradnja luka sjevernog Jadrana od osobitog značaja. Zajednički nastup na tržištu, u segmentu marketinga i provođenje odgovarajućih razvojnih strategija su prilika za usmjeravanje budućih tokova roba prema sjevernojadranskom prometnom pravcu. Pretpostavka izrade zajedničkog marketinškog plana je izrađena BCG matrica za razdoblje od 2000. godine do 2006. godine. Dobiveni zaključci predstavljaju sintezu stanja na sjevernojadranskom pomorsko-prometnom tržištu. U članku je predložena specijalizacija luka Rijeke, Trsta i Kopra, po vrstama tereta i putnicima na osnovi usporedne analize triju BCG matrica. Time se dolazi do osnovnih polaznica za definiranje zajedničke marketinške strategije za sve spomenute luke. Osim što se sjevernojadranske luke smatraju prirodnim, najkraćim i najekonomičnijim plovnim putem kroz Jadransko more, kojim se srednja i srednjoistočna Europa povezuje sa Sredozemljem, Azijom, Afrikom i Australijom, sjevernojadranske luke moraju pronaći i osnažiti svoju održivu konkurentsku prednost. U članku se kroz rezultate istraživanja dobivene analizom BCG matrice kao polazne smjernice za određivanje zajedničke marketinške strategije sjevernojadranskih luka Rijeke, Kopra i Trsta, nastoji doprinijeti boljem iskorištenju temeljnih konkurentskih prednosti.

zajednička marketinška strategija, BCG matrica, Luka Kopar, Rijeka, Trst, konkurentske prednosti

Rad je prezentiran na skupu XX. Kongres CROMAR-a, Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti. Rad je dostupan u zborniku sažetaka XX. Kogres CROMAR-a, Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.). - Rijeka : Ekonomski fakultet Rijeka , 2007. 36-37 (ISBN: 978-953-6148-63-9).

engleski

Initial guidelines for determining joint marketing strategies of North Adriatic ports of Rijeka, Kopar and Trieste, using BCG matrix

nije evidentirano

joint marketing strategy, BCG matrix, Port of Rijeka, Kopar, Trieste, competitive advantages

nije evidentirano

Podaci o prilogu

55-68.

objavljeno

Podaci o knjizi

Marketing u društvu znanja = Marketing in a knowledge based society

Grbac, Bruno ; Meler, Marcel

Rijeka: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)

2008.

978-953-6148-72-1

Povezanost rada

Ekonomija