Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 307887

Upravljanje promjenema : promjene su stalne i treba ih voditi


Rupčić, Nataša
Upravljanje promjenema : promjene su stalne i treba ih voditi // Poslovni magazin, 5 (2007), 10; 42-44 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


Naslov
Upravljanje promjenema : promjene su stalne i treba ih voditi
(Change management : changes are constant and they have to be led)

Autori
Rupčić, Nataša

Izvornik
Poslovni magazin (1334-0905) 5 (2007), 10; 42-44

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Upravljanje promjenama; konkurentska prednost; učenje; vođeno upravljanje promjenama
(Change management; competitive advantage; learning; led change management)

Sažetak
Vođenje je jedno od najproblematičnijih pitanja suvremenoga poslovanja. Mnogi teoretičari i praktičari smatraju kako broj kvalitetnih vođa predstavlja najveće ograničenje rastu i razvoju poduzeća. Problem vođenja posebno je izražen pri procesu upravljanja promjenama. Sposobnost upravljanja i vođenja promjena u suštini predstavlja konkurentsku prednost poduzeća. Kako bi organizacijske promjene bile uspješne trebaju biti mjerljive, ponovljive i održive. Međutim, kako bi se cijela organizacija mogla uspješno transformirati potrebno je razvijati talente za vođenje. Manjak talentiranih vođa koji mogu održati promjene nakon što su one uspješno uvedene predstavlja glavni ograničavajući čimbenik u mnogim inicijativama za upravljanje promjenama. Mnogi teoretičari i praktičari se danas slažu kako je učenje iz iskustva od neprocjenjive važnosti za svako poduzeće. Takva iskustva se često zanemaruju i/ili nedovoljno koriste. Temeljna filozofija vođenoga upravljanja promjenama je poticati proces učenja, kako na individualnoj, tako i na organizacijskoj razini te posebice poticati učenje iz iskustva svakog člana organizacije. Vođeno upravljanje promjenama stoga se temelji na učenju iz stvarnih « ; studija slučaja» ; , odnosno organizacijskih priča o uspjesima i neuspjesima. Što se pokrene više programa i aktivnosti, to je više stvarnih studija slučaja iz kojih se može učiti. Ključni ciljevi vođenoga upravljanja promjenama su stoga: razvijati i ubrzavati organizacijsko učenje, poticati promjene usmjerene na vidljive i održive rezultate, poticati kros funkcijsko i kros organizacijsko učenje i razmjenu znanja, razvijati talente za učinkovito učenje te omogućiti vođama da započinju inicijative za promjenama u raznovrsnih poslovnim situacijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Nataša Rupčić, (265293)