Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 307886

Društvena odgovornost : više od trenda


Rupčić, Nataša
Društvena odgovornost : više od trenda // Poslovni magazin, 5 (2007), 9; 36-39 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


Naslov
Društvena odgovornost : više od trenda
(Corporate responsibility : more than a trend)

Autori
Rupčić, Nataša

Izvornik
Poslovni magazin (1334-0905) 5 (2007), 9; 36-39

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Društvena odgovornost; koncept društvene odgovornosti; interesno utjecajne skupine
(Social responsibility; social responsibility concept; stakeholders)

Sažetak
Brojna poduzeća u svijetu, ali i u nas postaju svjesna činjenice kako njihovo djelovanje ima značajan utjecaj na društvo: zaposlenike, kupce, konkurente, poslovne partnere, investitore, dioničare te zajednicu u cjelini. Međutim, vrijedi i obrat: poduzeća uviđaju da svoje bogatstvo i bogatstvo društva mogu povećati ako pri odlučivanju razmatraju učinke svoga djelovanja na širu društvenu zajednicu, odnosno stručno rečeno interesno utjecajne skupine. Aktivnosti kojima se širi društveni interesi integriraju u poslovnu strategiju postaju znakom dobroga menadžmenta. Budući da su poduzeća sastavni dijelovi društvene zajednice, izgrađivanje dobrih odnosa sa svim interesno utjecajnim skupinama privlači kvalitetne ljudske potencijale, kupce i poslovne partnere. Budući da su ljudski potencijali temeljni čimbenik stvaranja vrijednosti, a kupci razlog postojanja poduzeća koje se potvrđuje kroz tržišnu realizaciju, odgovorno ponašanje pozitivno utječe na poslovni rezultat, što je dugoročni interes dioničara. Odgovor na pitanje kako implementirati koncept društvene odgovornosti, a što bi odgovaralo svima ne postoji: svako poduzeće ima neke posebnosti i djeluje u različitim okolnostima. Svijest menadžmenta o važnosti koncepta društvene odgovornosti također se razlikuje od slučaja do slučaja. Međutim, ono što vrijedi za svih jest činjenica kako bi koncept društvene odgovornosti trebalo primjenjivati na sustavan način, odnosno u skladu s misijom poduzeća, njegovim ciljevima, strategijom, kulturom te okruženjem u kojem djeluje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Nataša Rupčić, (265293)