Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 307882

Total quality management : Istina i zablude pri upravljanju kvalitetom


Rupčić, Nataša
Total quality management : Istina i zablude pri upravljanju kvalitetom // Poslovni magazin, 5 (2007), 3; 44-45 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


Naslov
Total quality management : Istina i zablude pri upravljanju kvalitetom
(Total quality management : truth and misconceptions in quality management)

Autori
Rupčić, Nataša

Izvornik
Poslovni magazin (1334-0905) 5 (2007), 3; 44-45

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
Cjelovito upravljanje kvalitetom; promjene; unaprjeđenje kvalitete
(Total quality management; changes; quality improvement)

Sažetak
U svrhu postizanja konkurentnosti poduzeća američki su menadžeri razvili koncept cjelovitog upravljanja kvalitetom (Total Quality Management, TQM). TQM je holistička filozofija oko čijeg definiranje nema konsenzusa. Smatra se da je to istovremeno koncept, proces, poslovna strategija, tehnika, filozofija, skup disciplina itd. Može se definirati kao koncept kojemu je cilj stalnim unaprjeđenjem svih procesa stvaranja vrijednosti uz participaciju zaposlenika razvijati sustav upravljanja kvalitetom radi isporuke kvalitete kupcu. TQM uključuje dizajniranje proizvoda prema spoznatim zahtjevima kupaca, učenje kako proizvesti taj proizvod uz efektivnu mogućnost skraćivanja vremena i snižavanja troškova te permanentno traženje unaprjeđenja. Prema filozofiji TQM-a nije dovoljno da poduzeća dobro radi, već mora stalno ulagati napore za unaprjeđenje. Radi se o kontinuiranom unaprjeđenju koje podrazumijeva implementaciju velikog broja malih, inkrementalnih unaprjeđenja u svim područjima organizacije. Temeljna filozofija je da stalno i postupno unaprjeđenje ima najvišu vjerojatnost za uspjeh pa stoga svatko treba naći mogućnost da unaprijedi barem dio svoga posla. Kontinuirano unaprjeđivanje provodi se stalno, primjenjuju ga svi odjeli, na svim proizvodima, uslugama i aktivnostima u poduzeću. Istovremeno se mijenja i odnos prema kvaliteti, od tzv. « ; prihvatljive razine kvalitete» ; (engl. Acceptable Quality Levels) prema tzv. zero defect orijentaciji, odnosno nula grešaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Nataša Rupčić, (265293)