Total quality management : Istina i zablude pri upravljanju kvalitetom (CROSBI ID 133936)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Rupčić, Nataša
hrvatski
Total quality management : Istina i zablude pri upravljanju kvalitetom
U svrhu postizanja konkurentnosti poduzeća američki su menadžeri razvili koncept cjelovitog upravljanja kvalitetom (Total Quality Management, TQM). TQM je holistička filozofija oko čijeg definiranje nema konsenzusa. Smatra se da je to istovremeno koncept, proces, poslovna strategija, tehnika, filozofija, skup disciplina itd. Može se definirati kao koncept kojemu je cilj stalnim unaprjeđenjem svih procesa stvaranja vrijednosti uz participaciju zaposlenika razvijati sustav upravljanja kvalitetom radi isporuke kvalitete kupcu. TQM uključuje dizajniranje proizvoda prema spoznatim zahtjevima kupaca, učenje kako proizvesti taj proizvod uz efektivnu mogućnost skraćivanja vremena i snižavanja troškova te permanentno traženje unaprjeđenja. Prema filozofiji TQM-a nije dovoljno da poduzeća dobro radi, već mora stalno ulagati napore za unaprjeđenje. Radi se o kontinuiranom unaprjeđenju koje podrazumijeva implementaciju velikog broja malih, inkrementalnih unaprjeđenja u svim područjima organizacije. Temeljna filozofija je da stalno i postupno unaprjeđenje ima najvišu vjerojatnost za uspjeh pa stoga svatko treba naći mogućnost da unaprijedi barem dio svoga posla. Kontinuirano unaprjeđivanje provodi se stalno, primjenjuju ga svi odjeli, na svim proizvodima, uslugama i aktivnostima u poduzeću. Istovremeno se mijenja i odnos prema kvaliteti, od tzv. « ; prihvatljive razine kvalitete» ; (engl. Acceptable Quality Levels) prema tzv. zero defect orijentaciji, odnosno nula grešaka.
cjelovito upravljanje kvalitetom; promjene; unaprjeđenje kvalitete
nije evidentirano
engleski
Total quality management : truth and misconceptions in quality management
nije evidentirano
total quality management; changes; quality improvement
nije evidentirano