ODNOS JEZIČNOGA UNOSA I OVLADANOSTI HRVATSKIM JEZIKOM (CROSBI ID 530190)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Cvikić, Lidija
hrvatski
ODNOS JEZIČNOGA UNOSA I OVLADANOSTI HRVATSKIM JEZIKOM
U središtu zanimanja stručnjaka koji se bave učenjem i poučavanjem hrvatskoga kao stranoga ili drugoga jezika uglavnom je usvajanje ili poučavanje gramatike, odnosno morfologije hrvatskoga jezika. Stručnjake ponajprije zanima usvajanje glagolske i imenske morfologije (Novak Milić, 2002, 2005 ; Jelaska, 2005 ; Jelaska, Cvikić, Musulin, 2005 ; Cvikić, Kuvač, 2005), odnosno pojedinih gramatičkih kategorija poput roda (Gulešić Machata, 2006) ili padeža (Jelaska, Cvikić, 2005 ; Udier, Gulešić Machata, Čilaš-Mikulić, 2005). No, da bi do jezičnoga usvajanja uopće došlo, nužno je da učenik jezika bude izložen jezičnome unosu. Koliko nam je poznato, vrsta, kakvoća i količina jezičnoga unosa te njegov utjecaj na usvajanje hrvatskoga kao J2 do sada nije sustavno istraživan. U prvome će se dijelu ovoga rada prikazati najnovije spoznaje o ulozi jezičnoga unosa u učenju jezika. Zatim će se na temelju tekstova udžbenika hrvatskoga kao J2 istražiti kakvome su jezičnome unosu izloženi učenici hrvatskoga kao J2. Podrobnije će se istražiti odnos jezičnoga unosa koji se daje u udžbenicima i usvajanja pojedinih gramatičkih kategorija, sintaktičkih struktura i leksičkih jedinica.
jezični unos; hrvatski kao drugi i strani jezik; udžbenci
nije evidentirano
engleski
Relation between lanaguage input and language acquisiton in Croatian as L2
nije evidentirano
input; Croatian as L2; textbooks
nije evidentirano
Podaci o prilogu
31-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
2. znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik (knjiga sažetaka)
Novak-Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka ; Begovec, Marina
Zagreb:
Podaci o skupu
2. znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik
predavanje
20.10.2007-22.10.2007
Zagreb, Hrvatska