Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 307583

Razlike u antropološkim obilježjima učenika osnovnih škola u urbanim i ruralnim sredinama na području od posebne državne skrbi


Petračić, Tin; Badrić, Marko
Razlike u antropološkim obilježjima učenika osnovnih škola u urbanim i ruralnim sredinama na području od posebne državne skrbi // 16. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske Antropološke, metodičke, metodološke i stručne pretpostavke rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije : zbornik radova / Findak, Vladimir (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez, 2007. str. 178-182 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Razlike u antropološkim obilježjima učenika osnovnih škola u urbanim i ruralnim sredinama na području od posebne državne skrbi
(Difference between anthropological characteristics of students in urban and rural area)

Autori
Petračić, Tin ; Badrić, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
16. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske Antropološke, metodičke, metodološke i stručne pretpostavke rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije : zbornik radova / Findak, Vladimir - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez, 2007, 178-182

ISBN
978-953-95082-2-3

Skup
Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske (16 ; 2007)

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 19.-23.06.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Učenici ; antropološka obilježja ; škola ; urbana i ruralna sredina
(Students ; anthropological characteristics ; school ; urban and rural area)

Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku od 312 učenica i učenika srednje školske dobi. Uzorci su podijeljeni prema spolu te prema mjestu školovanja na subuzorak urbane i subuzorak ruralne sredine. Uspoređujući rezultate u antropološkim obilježjima utvrđene razlike prvenstveno se odnose na vrijednosti testa kojim procijenjujemo fleksibilnost, te nam one pokazuju više vrijednosti i kod učenica i kod učenika ruralnih područja. Kod testa kojim mjerimo tjelesnu masu dobili smo više vrijednosti kod učenica koje se školuju i žive u ruralnim sredinama. Ostale vrijednosti ne pokazuju nam značajnije razlike između subuzoraka definiranih temeljem mjesta školovanja. Razloge tome možemo tražiti u nekoliko pretpostavki. Svakako treba uzeti u obzir činjenicu da je tijekom Domovinskog rata došlo do velikih migracija ovdašnjeg stanovništva koje su donekle poništile utjecaj životnih navika u urbanim i ruralnim sredinama te su vjerojatno utjecale i na dobivene rezultate. Stanovnici koji su ostali živjeti na ruralnim područjima odlučili su se za preuzimanje urbanih obrazaca življenja. Djeca koja žive u gradskim sredinama s obzirom na bolju materijalnu situaciju imaju otvoren pristup svim najnovijim informatičkim inovacijama koje omogućuju sedentarni način života. Sve ove činjenice doprinose stanju izjednačenosti rezultata u pogledu antropološkog statusa učenika koji žive u urbanim i ruralnim sredinama. U vezi s rezultatima ovog istraživanja koji nam donose određene putokaze za kvalitetnije ostvarenje prakse tjelesnog vježbanja, poduka o važnosti tjelesnog vježbanja s aspekta njegovog doprinosa zdravlju trebala bi biti primarna briga ne samo kineziologa već i škole kao institucije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Visoko učilište Algebra, Zagreb