Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 307319

Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole


Geld, Renata; Stanojević, Mateusz-Milan
Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole // Metodika, 8 (2007), 14; 148-159 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 307319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole
(Reading comprehension: statistical analysis of test results for primary and secondary schools)

Autori
Geld, Renata ; Stanojević, Mateusz-Milan

Izvornik
Metodika (1332-7879) 8 (2007), 14; 148-159

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
osnovna škola; razumijevanje teksta čitanjem; srednja škola
(primary school; reading comprehension; secondary school)

Sažetak
Cilj je istraživanja bio ustanoviti razlike u uspješnosti vještine čitanja s obzirom na broj školskih sati nastave, ocjenu iz engleskoga, učenje engleskoga izvan škole, učenje drugih stranih jezika i korištenje Interneta. Razumijevanje teksta čitanjem mjereno je u osmom razredu osnovne škole na uzorku od 1254 učenika i u četvrtom razredu srednje škole na uzorku od 656 srednjoškolaca. Istraživanje je pokazalo da veći broj sati učenja engleskoga u školi ima pozitivan utjecaj na rezultate u vještini čitanja kod srednjoškolaca, ali ne i kod osnovnoškolaca. Ocjena iz engleskoga umjereno je povezana s rezultatom na testu čitanja. Učenje engleskoga izvan škole ima pozitivan utjecaj na rezultate u testu čitanja u osnovnim školama, dok taj utjecaj nije zamjetan u srednjim školama. Učenje drugih stranih jezika, a posebice njemačkoga, ima pozitivan utjecaj na vještinu čitanja kod svih ispitanika. Najzad, korištenje Interneta ima pozitivnu povezanost s vještinom čitanja kod učenika osnovne škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
Rad je objavljen i na engleskome jeziku u istome broju na str. 160-172.



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Jelena Mihaljević-Djigunović, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Renata Geld (autor)

Avatar Url Mateusz-Milan Stanojević (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Geld, Renata; Stanojević, Mateusz-Milan
Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole // Metodika, 8 (2007), 14; 148-159 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Geld, R. & Stanojević, M. (2007) Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole. Metodika, 8 (14), 148-159.
@article{article, year = {2007}, pages = {148-159}, keywords = {primary school, reading comprehension, secondary school}, journal = {Metodika}, volume = {8}, number = {14}, issn = {1332-7879}, title = {Reading comprehension: statistical analysis of test results for primary and secondary schools}, keyword = {primary school, reading comprehension, secondary school} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Contents Pages in Education
  • Educational Research Abstracts online