Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 306601

Televizija u slobodnom vremenu djece i adolescenata: pedagoške implikacije


Citković, Sandra
Televizija u slobodnom vremenu djece i adolescenata: pedagoške implikacije // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 119-127 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Televizija u slobodnom vremenu djece i adolescenata: pedagoške implikacije
(Television in Children's and Adolescents' Leisure: Pedagogical Implications)

Autori
Citković, Sandra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 119-127

ISBN
978-953-99167-1-6

Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske - Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.-21.09.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Televizija; slobodno vrijeme; djeca; adolescenti; medijska pismenost; medijski odgoj; pedagogija (masovnih) medija; prosocijalna ponašanja
(Television; leisure; children; adolescents; media literacy; media education; (mass) media pedagogy; pro-social behaviors)

Sažetak
Prema mnogobrojnim inozemnim i rijetkim domaćim istraživanjima, gledanje televizije jedna je od najučestalijih aktivnosti u slobodnom vremenu djece i adolescenata, a time ujedno i jedan od najvažnijih čimbenika njihova funkcionalnog odgoja i obrazovanja. Rasprave o utjecaju televizije na vrijednosni sustav i ponašanje najčešća su tema istraživanja djece/adolescenata i televizije. Takva se istraživanja ponajviše bave negativnom stranom televizije (npr. nasilje, ovisnosti, seks, reklame) koja proizvodi štetne posljedice za djecu i adolescente (npr. pasivnost, agresija, nemoral, stereotipi, konzumerizam). Mnogo rjeđe istraživanja su usmjerena na moguće pozitivne aspekte gledanja televizijskih sadržaja (npr. razvoj empatije, učenje rješavanja konfliktnih situacija, kooperativnosti i poštovanja drugih). Svrha je ovoga rada upozoriti na moguće negativne i pozitivne učinke televizije u slobodnom vremenu djece i adolescenata te predstaviti neke od oblika djelovanja u funkciji umanjivanja negativnih i povećavanja pozitivnih učinaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Sandra Car, (291503)