Televizija u slobodnom vremenu djece i adolescenata: pedagoške implikacije (CROSBI ID 529902)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Citković, Sandra
hrvatski
Televizija u slobodnom vremenu djece i adolescenata: pedagoške implikacije
Prema mnogobrojnim inozemnim i rijetkim domaćim istraživanjima, gledanje televizije jedna je od najučestalijih aktivnosti u slobodnom vremenu djece i adolescenata, a time ujedno i jedan od najvažnijih čimbenika njihova funkcionalnog odgoja i obrazovanja. Rasprave o utjecaju televizije na vrijednosni sustav i ponašanje najčešća su tema istraživanja djece/adolescenata i televizije. Takva se istraživanja ponajviše bave negativnom stranom televizije (npr. nasilje, ovisnosti, seks, reklame) koja proizvodi štetne posljedice za djecu i adolescente (npr. pasivnost, agresija, nemoral, stereotipi, konzumerizam). Mnogo rjeđe istraživanja su usmjerena na moguće pozitivne aspekte gledanja televizijskih sadržaja (npr. razvoj empatije, učenje rješavanja konfliktnih situacija, kooperativnosti i poštovanja drugih). Svrha je ovoga rada upozoriti na moguće negativne i pozitivne učinke televizije u slobodnom vremenu djece i adolescenata te predstaviti neke od oblika djelovanja u funkciji umanjivanja negativnih i povećavanja pozitivnih učinaka.
televizija; slobodno vrijeme; djeca; adolescenti; medijska pismenost; medijski odgoj; pedagogija (masovnih) medija; prosocijalna ponašanja
nije evidentirano
engleski
Television in Children's and Adolescents' Leisure: Pedagogical Implications
nije evidentirano
television; leisure; children; adolescents; media literacy; media education; (mass) media pedagogy; pro-social behaviors
nije evidentirano
Podaci o prilogu
119-127-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N.
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-1-6
Podaci o skupu
Prvi kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
predavanje
19.09.2007-21.09.2007
Zagreb, Hrvatska