Učitelj - lučonoša humanih vrijednosti u suvremenoj školi (CROSBI ID 529893)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bartulović, Marija
hrvatski
Učitelj - lučonoša humanih vrijednosti u suvremenoj školi
Svakodnevno raste broj radova koji u središte pozornosti stavljaju ulogu škole u suvremenom društvu i ulogu učitelja kao glavnog nositelja aktivnosti u njoj. To je potpuno razumljivo ako u obzir uzmemo činjenicu da je svaka škola složen, poseban, osebujan organizam za sebe i kao takvu je treba uvažavati, ali je istovremeno i dio šireg, društvenog konteksta i ne može se iz njega izdvojiti, njezina se uloga treba transformirati u skladu s potrebama društva koje je u stalnoj mijeni, ponajviše zbog iznimno brzog tehnološkog napretka i procesa globalizacije čiji se utjecaj odražava u svim njegovim sferama. Tradicionalne društvene institucije, ponajprije obitelj, a zatim i škola, ne ostaju netaknute pred utjecajem tih procesa, njihovo se shvaćanje, uloga i mjesto koje zauzimaju na ljestvici društvenih vrijednosti također mijenjaju. U radu se promišlja ta promijenjena uloga učitelja u suvremenoj školi, u prvom redu iz interakcijsko-komunikacijske odgojne perspektive koja u središte stavlja međuljudski odnos između učitelja i učenika. Nastoje se odrediti osobine učitelja koje su nužne da bi taj odnos bio kvalitetan i produktivan, dok se s druge strane sagledavaju mogućnosti, uvjeti i ograničenja koje pred učitelja u njegovu radu stavlja prosvjetna politika.
društvo; škola; uloga učitelja u suvremenoj školi; interakcijsko-komunikacijski aspekt odgoja; međuljudski odnosi; odnos učitelj-učenik; kompetencija učitelja; osobine ličnosti učitelja; sloboda; odgovornost; prosvjetna politika
nije evidentirano
engleski
A Teacher - the Torchbearer of Human Values in Modern School
nije evidentirano
society; school; teacher role in modern school; interactional-comunicational educational aspect; interpersonal relations; teacher-student relation; teacher competence; teacher personality; freedom; responsibility; education policy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
40-49-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N.
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-1-6
Podaci o skupu
Prvi kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
predavanje
19.09.2007-21.09.2007
Zagreb, Hrvatska