Interkulturalna pedagogija: nove pardigme (CROSBI ID 529810)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven
hrvatski
Interkulturalna pedagogija: nove pardigme
Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum. Pojam "interkulturalnoga" podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnoga pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnoga dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Sukonstrukcija interkulturalnoga kurikuluma temelji se na stečenim iskustvima učenika - znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda i nakon toga suradnjom, ostvarivanju zajedničkih ciljeva. Cilj interkulturalnog obrazovanja nije znanje, već odnos, stav prema znanju, nova konstrukcija i razina znanja prema interkulturalnoj odgojnoj (školskoj) zajednici.
Interkulturalna pedagogija; interkulturalne kompetencije; interkulturalno obrazovanje; interkulturalni sadržaji
nije evidentirano
engleski
Intercultural Pedagogy: New Paradigms
nije evidentirano
intercultural pedagogy; intercultural competence; intercultural education; intercultural contents
nije evidentirano
Podaci o prilogu
41-57-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Previšić, V., Šoljan, N.N., Hrvatić, N.
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-2-3
Podaci o skupu
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
pozvano predavanje
19.09.2007-21.09.2007
Zagreb, Hrvatska