Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Što nam komunikacijski poremećaji otkrivaju o socijalnoj kogniciji i jeziku? (CROSBI ID 529747)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Ivšac, Jasmina ; Cepanec, Maja ; Lulić, Sonja ; Šimleša, Sanja Što nam komunikacijski poremećaji otkrivaju o socijalnoj kogniciji i jeziku? // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skup = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference / Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.). Zagreb, 2007. str. 110-110-x

Podaci o odgovornosti

Ivšac, Jasmina ; Cepanec, Maja ; Lulić, Sonja ; Šimleša, Sanja

hrvatski

Što nam komunikacijski poremećaji otkrivaju o socijalnoj kogniciji i jeziku?

U skupini djece koja ne dostižu miljokaze u komunikaciji i jeziku postoji mnoštvo razvojnih profila različitoga porijekla. Dugogodišnje kliničko iskustvo i prikupljanje podataka unutar Kabineta za ranu komunikaciju je pokazalo da opsežna procjena kognitivnih, komunikacijskih i jezičnih sposobnosti otkriva složeni niz uzroka samih poremećaja. Kabinet za ranu komunikaciju je usmjeren na psihološku i logopedsku procjenu djece rane predškolske dobi s komunikacijskim ili jezičnim kašnjenjima/poremećajima. Na temelju dugogodišnjeg prikupljanja podataka o djeci (n=400) koja su prošla kroz Kabinet za ranu komunikaciju, raščlanjeni su njihovi predjezični i jezični parametri u skladu s dijagnostičkim kategorijama (poremećaji autističnog spektra, pragmatički jezični poremećaj, jezično kašnjenje/poremećaj). Glavne okosnice istraživanja su vještine združene pažnje, intencionalnost, socijalna odgovorljivost i jezično razumijevanje. Dio raščlambe podataka se odnosi na opis graničnih slučajeva te uvrđivanje njihove pripadnosti pojedinoj dijagnostičkoj kategoriji uz pomoć obilježja socijalne kognicije. Mogući medicinski i okolinski čimbenici su također uzeti u obzir. Dobiveni rezultati potvrđuju da su obilježja socijalne kognicije povezana s manifestacijama komunikacijskih i razvojnih jezičnih poremećaja. Najprije, teškoće na području socijalne interakcije i slabije razumijeavnje intencija drugih ljudi su jedni od glavnih čimbenika koji se vežu uz poremećaje autističnoga spektra. Nadalje, djeca s pragmatičkim jezilnim poremećajem ne zadovoljavaju kriterije za autizam, ali ispoljavaju određene probleme u aspektu socijalne kognicije. Zbog njihovih teškoća u uporabi i strukturi jezika, velika se pozornost pridaje finim razlikama između pragmatičkih teškoća i autizma. Postoji i skupina djece koja nemaju zajednička obilježja s navedenim poremećajima, ali ipak u ranome razdoblju imaju usporeni tijek razvoja socijalne kognicije. Pojedini autori dovode u vezu rana obilježja socijalne kognicije i posebne jezične teškoće.

komunikacijski poremećaji; socijalna kognicija; jezik

nije evidentirano

engleski

What do communication disorders reveal about social cognition and language?

nije evidentirano

communication disorders; social cognition; language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

110-110-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skup = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference

Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina

Zagreb:

978-953-6418-58-9

Podaci o skupu

7. međunarodni znanstveni skup: Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

predavanje

14.06.2007-16.06.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Politologija