Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju? (CROSBI ID 529746)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Ljubešić, Marta ; Šimleša, Sanja ; Cepanec, Maja ; Ivšac Jasmina ; Brozović, Blaženka Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju? // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skupa = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference / Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 109-109-x

Podaci o odgovornosti

Ljubešić, Marta ; Šimleša, Sanja ; Cepanec, Maja ; Ivšac Jasmina ; Brozović, Blaženka

hrvatski

Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju?

U literaturi postoji mnoštvo podataka o jezičnom razvoju djece s oštećenjem mozga, ali vrlo malo podataka o njihovom sociokognitivnom razvoju. Naše istraživanje komunikacijskog i jezičnog razvoja djece s pre/perinatalnim lezijama mozga pratilo je razvojne promjene od predjezične do jezične komunikacije, kao i rane pokazatelje sociokognitivnog razvoja. Istraživanje je uključivalo 20 djece s peri/intraventrikularnim krvarenjem i/ili hipoksično-ishemijskim oštećenjem mozga koja su bila uključena u šire neuropedijatrijsko, logopedsko i psihološko praćenje. Djeca su opažana i snimana u interakciji sa svojim roditeljima u Laboratoriju za razvojnu neurolingvistiku, a metodom strukturiranog intervjua prikupljani su i podaci o djetetovom komunikacijskom ponašanju u svakodnevnim situacijama. Logopedsko praćenje uključivalo je praćenje stadija u razvoju geste pokazivanja (razumijevanje i uporaba), procjenu komunikacijskog obrasca, sociokognitivnog zaključivanja i razumijevanja jezika, a u okviru psihološkog praćenja određivan je mentalni razvoj primjenom Bayley ljestvice mentalnog razvoja. Rezultati pokazuju da djeca s ranim mozgovnim oštećenjem imaju uredan obrazac razvoja socijalne kognicije, ali također i da u ranom razvoju nešto kasnije postižu miljokaze urednog sociokognitivnog razvoja. Budući da je određeni stupanj sociokognitivnog razvoja pretpostavka jezičnom razvoju, blago usporen rani sociokognitivni razvoj možemo smatrati jednim od razloga usporenog ranog jezičnog razvoja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga.

djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga; sociokognitivni razvoj

nije evidentirano

engleski

Children with pre-perinatal brain lesions : what do we know about sociocognitive development

nije evidentirano

children with pre/perinatal brain lesions; sociocognitive development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

109-109-x.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skupa = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference

Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6418-58-9

Podaci o skupu

7. međunarodni znanstveni skup: Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

predavanje

14.06.2007-16.06.2007

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Politologija