Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju? (CROSBI ID 529746)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Ljubešić, Marta ; Šimleša, Sanja ; Cepanec, Maja ; Ivšac Jasmina ; Brozović, Blaženka
hrvatski
Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju?
U literaturi postoji mnoštvo podataka o jezičnom razvoju djece s oštećenjem mozga, ali vrlo malo podataka o njihovom sociokognitivnom razvoju. Naše istraživanje komunikacijskog i jezičnog razvoja djece s pre/perinatalnim lezijama mozga pratilo je razvojne promjene od predjezične do jezične komunikacije, kao i rane pokazatelje sociokognitivnog razvoja. Istraživanje je uključivalo 20 djece s peri/intraventrikularnim krvarenjem i/ili hipoksično-ishemijskim oštećenjem mozga koja su bila uključena u šire neuropedijatrijsko, logopedsko i psihološko praćenje. Djeca su opažana i snimana u interakciji sa svojim roditeljima u Laboratoriju za razvojnu neurolingvistiku, a metodom strukturiranog intervjua prikupljani su i podaci o djetetovom komunikacijskom ponašanju u svakodnevnim situacijama. Logopedsko praćenje uključivalo je praćenje stadija u razvoju geste pokazivanja (razumijevanje i uporaba), procjenu komunikacijskog obrasca, sociokognitivnog zaključivanja i razumijevanja jezika, a u okviru psihološkog praćenja određivan je mentalni razvoj primjenom Bayley ljestvice mentalnog razvoja. Rezultati pokazuju da djeca s ranim mozgovnim oštećenjem imaju uredan obrazac razvoja socijalne kognicije, ali također i da u ranom razvoju nešto kasnije postižu miljokaze urednog sociokognitivnog razvoja. Budući da je određeni stupanj sociokognitivnog razvoja pretpostavka jezičnom razvoju, blago usporen rani sociokognitivni razvoj možemo smatrati jednim od razloga usporenog ranog jezičnog razvoja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga.
djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga; sociokognitivni razvoj
nije evidentirano
engleski
Children with pre-perinatal brain lesions : what do we know about sociocognitive development
nije evidentirano
children with pre/perinatal brain lesions; sociocognitive development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
109-109-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skupa = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference
Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-58-9
Podaci o skupu
7. međunarodni znanstveni skup: Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
predavanje
14.06.2007-16.06.2007
Zagreb, Hrvatska