Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Žensko tijelo u dubrovačkim preradbama Moli&egrave ; reovih komedija (CROSBI ID 529499)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Šundalić, Zlata Žensko tijelo u dubrovačkim preradbama Moli&egrave ; reovih komedija // Krležini dani u Osijeku 2005. / Hećimović, Branko (ur.). Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, 2006. str. 20-42-x

Podaci o odgovornosti

Šundalić, Zlata

hrvatski

Žensko tijelo u dubrovačkim preradbama Moli&egrave ; reovih komedija

Tekst je oblikovan trodijelno: u prvome se dijelu sažeto iznose spoznaje do kojih se došlo u promišljanju dubrovačkih preradbi Moli&egrave ; rea ; u drugome se istražuju pojavni oblici ženske tjelesnosti i odnos drugih prema njoj, a u završnom se dijelu iznose zaključci do kojih se došlo usmjerenim čitanjem frančezarija. O ženi se u dubrovačkim preradbama Moli&egrave ; reovih komedija najčešće govori niskim stilom, s vrlo malo galantnosti i uvažavanja. Tematizira se lik žene u prostoru šire društvene zajednice (grada, npr.), a vrlo rijetko u prostoru obitelji. Biti integriran u obitelj koja se tek zasniva (dakle, započinje brakom!) cilj je gotovo svakog ženskog lika, a njegovo je ostvarenje vezano uz brojne prepreke, koje se na kraju rješavaju najčešće slučajno, dobrim spletom okolnosti i s vrlo malim utjecajem osobnog angažmana samoga lika. Od već poznatih arhetipova žena u literaturi, ovdje se javlja lik ljubavnice i sluškinje, a vrlo rijetko supruge, majke i udovice. Žensko je tijelo najčešće gledano iz perspektive muškarca, a tek ponekad i iz perspektive žene. U muškoj se perspektivi često puta može prepoznati i stanovito ženomrstvo (mizoginija) ili omraza o kojoj se govori u predgovoru Štiocu u Mizantropu. Žensko je tijelo najčešće viđeno kao stvar za kojom se smije posegnuti bez većih sankcija, koje se može posjedovati. Ljubav je prolazna potrošna vrijednost. Govorom običnog čovjeka to bi značilo ''htjet promjenivat žene ko košulje svaku setimanu.'' O dijelovima ženskoga tijela govori se nemetaforički i metaforički, a najčešće se spominju srce, ruka, glava, oči/pogled, a rjeđe prsa, odnosno sise, i noga. Bez obzira na to o kakvom je govoru riječ, nemetaforičkom ili metaforičkom, galantnosti je u njemu vrlo malo, tako da bi se u profiliranju poetike dubrovačkih preradbi Moli&egrave ; reovih komedija u obzir mogla uzeti i ženska tjelesnost i odnos prema njoj.

18. stoljeće; frančezarija; žensko tijelo; faunistički leksemi; ime; boja; ogovaranje; geste ljubavi i preljubništva

nije evidentirano

engleski

The female body in the rewritings of Moli&egrave ; re's comedies by Dubrovnik's writers

nije evidentirano

18th century; « frančezarija»; female body; faunistic lexems; name; color; gossip; gestures of love and adultery

nije evidentirano

Podaci o prilogu

20-42-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Krležini dani u Osijeku 2005.

Hećimović, Branko

Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU

953-154-748-3

Podaci o skupu

Krležini dani u Osijeku 2005. Tijelo, riječ i prostor u hrvatskoj drami i kazalištu

pozvano predavanje

01.01.2006-01.01.2006

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano