Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 304884

Anksioznost i neke sociodemografske varijable kod djece koja žive u obitelji i u izvanobiteljskom smještaju


Radulović, Tatjana
Anksioznost i neke sociodemografske varijable kod djece koja žive u obitelji i u izvanobiteljskom smještaju 2007., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb


Naslov
Anksioznost i neke sociodemografske varijable kod djece koja žive u obitelji i u izvanobiteljskom smještaju
(Anxiety and some socio-demographic variables among children who live in families and institutions)

Autori
Radulović, Tatjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
05.07.

Godina
2007

Stranica
54

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
Anksioznost; ispitna anksioznost; manifestna anksioznost; djeca u obitelji; djeca u instituciji
(Anxiety; test anxiety; manifest anxiety; children in families; children in institutions)

Sažetak
Istraživanje se bavi ispitivanjem anksioznosti kod djece koja žive u domovima, djece koja žive u SOS-dječjem selu Lekenik, te djece koja žive s roditeljima koja čine kontrolnu skupinu. U istraživanju je sudjelovalo 126 djece u dobiod 9 do 12 godina. Primijenjena je skala anksioznosti za djecu koja sadrži četiri podskale (ispitnu anksioznost, manifestnu anksioznost, socijalnu poželjnost i nezadovoljstvo školom), te upitnik sociodemografskih varijablikonstruiran za potrebe ovog istraživanja. Utvrđena pouzdanost podskala manifestne i ispitne anksioznosti je zadovoljavcajuća, dok je pozdanost podskala nezadovoljstvo školom i socijalna poželjnost upitna, te se rezultati na ovim podskalama trebaju koristiti s oprezom. Na temelju rezultata utvrđeno je da se djeca koja žive i djeca koja ne žive sa roditeljima razlikuju u ispitnoj i manifestnoj anksioznosti, te u stupnju nezadovoljstva školom. Utvrđena je znančajna interakcija između dječaka i djevojčica i djece koja žive i djece koja ne žive sa roditeljima u stupnju davanja socijalno poželjnih odgovora. Učenici 3., 4., i 5. razreda osnovne škole se razlikuju u davanju socijalno poželjnih odgovora. Pronađena je ralika u ispitnoj anksioznosti između kontrolne, SOS i domske djece u smjeru veće ispitne anksionostikod domske djece odnosu na kontrolnu skupinu. I naposljetku, pronađena je razlika u nezadovoljstvu školom izmeđz kontrolne, SOS i domske djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb