Roditeljski odgojni postupci i dječje socijalno ponašanje (CROSBI ID 347385)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Letica, Iva
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Roditeljski odgojni postupci i dječje socijalno ponašanje
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos roditeljskog ponašanja-discipline i njege te razvojnih očekivanja roditelja od djeteta sa dječjim socijalnim ponašanjima (agresivnim, prosocijalnim, anksioznim) i dječjim socijalnim vještinama (samokontrolom i odnosima s vršnjacima). U istraživanju je sudjelovalo 240 majki djece starijih vrtićkih grupa zagrebačkog DV „ Vrapče“ i velikogoričkog DV „ Ciciban“ . Prosječna dob majki u vrijeme istraživanja bila je 35, a prosječna dob njihove djece 6 godina i 2 mjeseca. Za mjerenje roditeljskih odgojnih postupaka- discipline i njege te razvojnih očekivanja roditelja od djeteta primijenjen je Upitnik roditeljskog ponašanja (Fox, 1994). Za mjerenje dječjeg socijalnog ponašanja- agresivnog, prosocijalnog i anksioznog primijenjen je Upitnik socijalnog ponašanja (Tremblay i sur., 1992), dok je za mjerenje dječjih socijalnih vještina- samokontrole i odnosa s vršnjacima korišten Upitnik socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006). Rezultati istraživanja pokazuju da su dječaci agresivniji od djevojčica, a djevojčice imaju višu samokontrolu od dječaka. Spolne razlike nisu pronađene za prosocijalno i anksiozno ponašanje te za odnose s vršnjacima. Prvorođena djeca su agresivnija, anksioznija, imaju nižu samokontrolu te lošije odnose s vršnjacima od kasnije rođene djece. Prvorođena i kasnije rođena djeca ne razlikuju se u prosocijalnom ponašanju. Roditeljska disciplina koja uključuje verbalno i fizičko kažnjavanje najbolji je prediktor dječjeg agresivnog ponašanja i samokontrole kako za ukupni uzorak tako i posebno za uzorak djevojčica i dječaka. Prosocijalno ponašanje najbolje predviđa njega roditelja, a samokontrolu najbolje predviđa redoslijed rođenja.
roditeljski odgojni postupci; disciplina; njega; razvojna očekivanja; socijalna ponašanja; socijalne vještine; agresivnost; prosocijalno ponašanje; anksioznost; samokontrola; odnosi s vršnjacima
nije evidentirano
engleski
Parenting practices and child social behaviour
nije evidentirano
parenting practices; discipline; nurturing; developmental expectations; social behaviour; social skills; disruptive behaviour; prosocial behavior; anxious behaviour; self-control; peer relations
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55
06.06.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb