Povezanost školskog stresa, doživljaja nekompetentnosti i lokusa kontrole sa suicidalnošću kod adolescenata (CROSBI ID 347384)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Subotić, Sanja
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Povezanost školskog stresa, doživljaja nekompetentnosti i lokusa kontrole sa suicidalnošću kod adolescenata
Cilj ovog rada bio je provjeriti neke postavke koncepta suicida kao procesa, u okviru istoimene teorije Keesa van Heeringena, na uzorku od 190 ispitanika XVI jezične gimnazije u Zagrebu. Prvim problemom istraživanja željelo se ispitati razlike po spolu na skali autodestruktivnosti i njenim subskalama. Prema normama skale pretpostavilo se da neće postojati spolne razlike u ukupnom rezultatu te da bi se trebale pojaviti razlike na nekim subskalama. Osim toga, ispitivala se i povezanost školskog stresa, lokusa kontrole i doživljaja nekompetentnosti sa suicidalnošću, gdje se očekivalo da postoji povezanost sva tri prediktora sa suicidalnošću. Zbog važnosti utjecaja školskog postignuća na suicidalnost ispitano je postoji li povezanost suicidalnosti i školskog postignuća. Uz to, provjeravan je i odnos socioekonomskog statusa sa suicidalnošću, jer se socioekonomski status u literaturi navodi kao jedan od rizičnih faktora za razvoj suicidalnosti. Rezultati dobiveni u ovom istraživanju potvrdili su nepostojanje spolnih razlika na ukopnoj skali suicidalnosti. Pronađene su razlike samo na skali agresivnosti, dok autor (Dautović) navodi razlike u spolu na još nekim subskalama. U skladu s očekivanjima, potvrđena je povezanost školskog stresa, lokusa kontrole i doživljaja nekompetentnosti sa suicidalnošću. Što se tiče povezanosti suicidalnosti i školskog postignuća, suprotno očekivanim pretpostavkama, na našem uzorku nije se pokazala povezanost. Također, suprotno pretpostavkama, nije utvrđen ni odnos socioekonomskog statusa i suicidalnosti.
samoubojstvo; suicid; suicidalnost; autodestruktivnost; kolus kontrole; nekompetentnost; školski stres; adolescenti
nije evidentirano
engleski
The relationship between school stress, incompetence, locus of control and suicidality in adolescence
nije evidentirano
suicide; suicidality; autodestructiveness; locus of control; incompetence; school stress; adolescents
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
19.03.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb