Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost uspjeha u testu spremnosti za školu sa spolom, brojem djece u obitelji i redoslijedom rođenja (CROSBI ID 347383)

Ocjenski rad | diplomski rad

Živković, Ivana Povezanost uspjeha u testu spremnosti za školu sa spolom, brojem djece u obitelji i redoslijedom rođenja / Brajša-Žganec, Andreja (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2007

Podaci o odgovornosti

Živković, Ivana

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Povezanost uspjeha u testu spremnosti za školu sa spolom, brojem djece u obitelji i redoslijedom rođenja

Veliki broj istraživanja pokazao je da postoji povezanost redoslijeda rođenja i broja djece u obitelji s intelektualnim učinkom djece, pri čemu djeca koja potječu iz obitelji s velikim brojem djece i djeca koja nisu prvorođena postižu slabije rezultate u svim testovima od djece koja su prvorođena i potječu iz manjih obitelji. Također su neka istraživanja pokazala da postoji utjecaj spola na učinak u testovima inteligencije, pri čemu dječaci postižu nešto bolje rezultate od djevojčica. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi da li postoji utjecaj spola, redoslijeda rođenja i broja djece na uspjeh u rješavanju testa spremnosti za školu, koji jednim dijelom ispituje kognitivni razvoj djece. U istraživanju je sudjelovalo 216 djece (109 dječaka i 107 djevojčica) iz dvaju zagrebačkih dječjih vrtića.. Rezultati su pokazali da ne postoji statistički značajan utjecaj ni redoslijeda rođenja ni broja djece u obitelji na uspjeh u rješavanju testa spremnosti za školu. I prvorođeni i kasnije rođeni postižu podjednake rezultate, te djeca iz obitelji s jednim, dvoje, troje ili četvero djece također postižu podjednake rezultate. Osim toga, istraživanje je pokazalo da ne postoji utjecaj spola na uspjeh u rješavanju testa spremnosti za školu, što znači da dječaci i djevojčice postižu jednake rezultate.

redoslijed rođenja; broj djece u obitelji; spol; test spremnosti za školu

nije evidentirano

engleski

Correlation between performance in competence test for school and gender, number of children in the family and birth order

nije evidentirano

birth order; number of children in the family; gender; competence test for school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39

12.07.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija