Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 304832

Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja


Brajša-Žganec, Andreja; Slunjski, Edita
Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja // Društvena istraživanja, 16 (2007), 3; 477-496 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 304832 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja
(Socio-emotional development in pre-school children: a relationship between understanding emotions and prosocial behaviour)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Slunjski, Edita

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 16 (2007), 3; 477-496

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
primarne emocije; prepoznavanje emocija; opisivanje emocija; prosocijalno ponašanje; djeca predškolske dobi
(primary emotions; recognising emotions; describing emotions; prosocial behaviour; preschool children)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je utvrditi doprinos prepoznavanja i opisivanja emocija objašnjenju dječjeg prosocijalnog ponašanja kao i utvrditi u kolikoj mjeri djeca predškolske dobi mogu prepoznati i opisati primarne emocije, razumjeti kako se dijete osjeća na temelju facijalne ekspresije. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da djeca u predškolsko doba u najvećoj mjeri prepoznaju i opisuju emociju tuge, a zatim radosti i ljutnje. Što su djeca starija u većem broju prepoznaju i opisuju četiri osnovne emocije, pri čemu najmanje prepoznaju i točno opisuju strah na temelju fotografija izraza lica. U dobi od tri godine pa sve do škole, što su djeca starija češće se prosocijalno ponašaju, pri čemu se djevojčice ponašaju više prosocijalno u odnosu na dječake. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da se prosocijalno ponašanje samo djece starije vrtičke dobi može objasniti dječjom sposobnosti razumijevanja emocija, prepoznavanja i opisivanja primarnih emocija i to ovisno o spolu. Dječaci starije vrtičke dobi koji bolje razumiju primarne emocije ponašaju se više prosocijalno, dok ta povezanost za djevojčice nije dobivena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( POIROT)
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andreja Brajša-Žganec (autor)

Avatar Url Edita Slunjski (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Brajša-Žganec, Andreja; Slunjski, Edita
Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja // Društvena istraživanja, 16 (2007), 3; 477-496 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Brajša-Žganec, A. & Slunjski, E. (2007) Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja. Društvena istraživanja, 16 (3), 477-496.
@article{article, year = {2007}, pages = {477-496}, keywords = {primarne emocije, prepoznavanje emocija, opisivanje emocija, prosocijalno pona\v{s}anje, djeca pred\v{s}kolske dobi}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {16}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Socioemocionalni razvoj u pred\v{s}kolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog pona\v{s}anja}, keyword = {primarne emocije, prepoznavanje emocija, opisivanje emocija, prosocijalno pona\v{s}anje, djeca pred\v{s}kolske dobi} }
@article{article, year = {2007}, pages = {477-496}, keywords = {primary emotions, recognising emotions, describing emotions, prosocial behaviour, preschool children}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {16}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Socio-emotional development in pre-school children: a relationship between understanding emotions and prosocial behaviour}, keyword = {primary emotions, recognising emotions, describing emotions, prosocial behaviour, preschool children} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font