Od kurikuluma do obrazovnih standarda (CROSBI ID 34398)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Palekčić, Marko
hrvatski
Od kurikuluma do obrazovnih standarda
Rad se sastoji od dva dijela: Od kurikuluma do obrazovnih standarda i obrazovni standardi i kvaliteta nastave ili: o utjecaju kvalitete nastave na postignuća učenika. U prvom dijelu autor prezentira bitne momente povijesnog razvoja od revizija kurikuluma do pojave obrazovnih standarda. Kritičkoj analizi podvrgnuti su kako teorija Nastavnog plana (Erich Wenigier) tako i revizije kurikuluma (Saul Robinsohn). Autor posebice ukazuje na bitne sličnosti ali i razlike u upravljanju i kontroli učinkovitosti obrazovnog sustava putem revizije kurikuluma, odnosno uvođenjem obrazovnih standarda. U drugom dijelu rada autor pokazuje koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika (teorijsko-spoznajnom) meta-analizom empirijskih longitudinalnih istraživanja. Rezultati metaanalize dokazuju, pored ostalog, da je značajan utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenika (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance). Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istovremeno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na ovaj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava.
curriculum, revizije curriculma, od curriculuma do obrazovnih standarda, obrazovni standardi, kvaliteta nastave i postignuća učenika, empirijska istraživanja, kompetencije nastavnika
nije evidentirano
engleski
From curriculum to educational standards
nije evidentirano
curriculum, curriculum revisions, educational standards, the quality of teaching and students' achievements, empirical research, teacher competences
nije evidentirano
Podaci o prilogu
35-101-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura
Previšić, Vlatko
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga
2007.
978-953-0-61910-4