Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Od kurikuluma do obrazovnih standarda (CROSBI ID 34398)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Palekčić, Marko Od kurikuluma do obrazovnih standarda // Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura / Previšić, Vlatko (ur.). Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2007. str. 35-101-x

Podaci o odgovornosti

Palekčić, Marko

hrvatski

Od kurikuluma do obrazovnih standarda

Rad se sastoji od dva dijela: Od kurikuluma do obrazovnih standarda i obrazovni standardi i kvaliteta nastave ili: o utjecaju kvalitete nastave na postignuća učenika. U prvom dijelu autor prezentira bitne momente povijesnog razvoja od revizija kurikuluma do pojave obrazovnih standarda. Kritičkoj analizi podvrgnuti su kako teorija Nastavnog plana (Erich Wenigier) tako i revizije kurikuluma (Saul Robinsohn). Autor posebice ukazuje na bitne sličnosti ali i razlike u upravljanju i kontroli učinkovitosti obrazovnog sustava putem revizije kurikuluma, odnosno uvođenjem obrazovnih standarda. U drugom dijelu rada autor pokazuje koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika (teorijsko-spoznajnom) meta-analizom empirijskih longitudinalnih istraživanja. Rezultati metaanalize dokazuju, pored ostalog, da je značajan utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenika (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance). Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istovremeno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na ovaj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava.

curriculum, revizije curriculma, od curriculuma do obrazovnih standarda, obrazovni standardi, kvaliteta nastave i postignuća učenika, empirijska istraživanja, kompetencije nastavnika

nije evidentirano

engleski

From curriculum to educational standards

nije evidentirano

curriculum, curriculum revisions, educational standards, the quality of teaching and students' achievements, empirical research, teacher competences

nije evidentirano

Podaci o prilogu

35-101-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura

Previšić, Vlatko

Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga

2007.

978-953-0-61910-4

Povezanost rada

Pedagogija