Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kurikulum suvremene škole (CROSBI ID 34397)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Jurić, Vladimir Kurikulum suvremene škole // Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura / Previšić, Vlatko (ur.). Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2007. str. 217-265-x

Podaci o odgovornosti

Jurić, Vladimir

hrvatski

Kurikulum suvremene škole

Svrha je ovoga rada odrediti dimenzije kurikuluma škole kao temeljnog dokumenta kojim se predviđa rad, način djelovanja i evaluiranje učinaka sveukupnog školskog života na učenike i učitelje/nastavnike. Zakonski okviri nalaze se ponekad u konfliktu s razvojem i autonomijom škole iako to nije neizbježno ali se pojavljuje često kao posljedica dirigiranog utjecaja zakona i uredaba i na onim mjestima i područjima na kojima to nije potrebno. Unutarnji potencijali škole sputavaju se u spomenutom odnosu zakona i uredbi spram obrazovnih institucija, a istodobno se otežava izražavanje odgovornosti za kvalitet i razvoj. Pojašnjenje razloga za kvalitetniji kurikulum škole dovodi se u vezu s njenom učinkovitošću ka zadovoljenju potreba učenika, roditelja i učitelja/nastavnika. Zbog toga se u ovom radu kurikulum škole dovodi u vezu s funkcijama škole, tendencijama njenog optimalnog razvoja, autonomijom škole i poželjnim organizacijskim modelima na osnovi razvojnog kurikuluma. Evaluacija se razmatra kao vrednovanje neke djelatnosti i učinaka zbog čega se sustavno prikupljaju, analiziraju i ocjenjuju informacije o školskom radu, odnosno, kao nastojanje za razumijevanjem kvalitete škole, s namjerom njena daljnjeg razvoja. Nadalje, izdvajaju se bitna područja evaluacije (nastava, ustrojstvo škole, kvalifikacija djelatnika, školsko ozračje i slično). Temeljna garnitura samoevaluacije sastoji se od opisivanja, razrade, postavljanja cilja, sustava KIS (kategorije, indikatori, standardi), izrade instrumenata, primjene, postupanja. Objašnjeno je da se evaluacijom osigurava i kvalitet razvoja jer ona pomaže u preispitivanju polazišta i pretpostavki razvoja, postavljanju novih pitanja, realističnom pristupu kojeg zahtijeva neka praksa i ukazuje na brojne detalje koji utječu na školsku svakodnevicu.

kurikulum, lokalni kurikulum, kurikulum i funkcije škole, okvirni plan, planiranje razvoja škole, provedba plana i kurikuluma, djelomična autonomija škole, školski timovi, razvoj i kvalitet škole, otvorenost škole, evaluacija

nije evidentirano

engleski

Contemporary school curriculum

nije evidentirano

curriculum, local curriculum, curriculum and school functions, overall plan, school development planning, plan and curriculum implementation, partial school authonomy, school teams, school development and quality, school openness, evaluation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

217-265-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura

Previšić, Vlatko

Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga

2007.

978-953-0-61910-4

Povezanost rada

Pedagogija