Pedagoški vidiki razvoja in spodbujanja odgovornosti (CROSBI ID 133008)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vrcelj, Sofija ; Zloković, Jasminka
slovenski
Pedagoški vidiki razvoja in spodbujanja odgovornosti
U ovome radu autorice analiziraju fenomen odgovornosti, njegovo teorijsko utemeljenje i praktičnu provedbu u različitim obrazovnim sredinama. S obzirom na značaj odgovornosti koja se na različite načine odražava na individualnoj i društvenoj razini, autorice su provele empirijsko istraživanje na uzorku od 150 studenata kojemu je cilj bio ispitati dimenzije odgovornosti koje budući nastavnici preferiraju i koje su potrebne u različitim komunikacijsko-radnim sredinama. Rezultati istraživanja pokazali su važnost razvijanja odgovornosti kao pretpostavke uspostavljanja humanih odnosa u različitim sredinama te veliku važnost koju ispitanici pridaju razvoju odgovornosti. Istaknuto je da se razvoju odgovornosti ne pridaje dovoljna pozornost u odgojno-obrazovnim sredinama, a isto tako, okruženja u kojima mladi žive podržavaju obrasce ponašanja koji marginaliziraju odgovorno ponašanje. S time u vezi, autorice su istaknule da obitelj, društvena sredina kao i obrazovna politika trebaju raditi na razvoju odgovornosti kao jednom od posebno relevantnih pedagoških pitanja.
vzgoja; odgovornost; starši; učitelji; šola
nije evidentirano
engleski
Educational Aspects of developing and Encouraging Responsibility
nije evidentirano
education; responsibility; parents; teachers; school
nije evidentirano