Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 301909

Mit neprimjetnosti filmske glazbe


Turković, Hrvoje
Mit neprimjetnosti filmske glazbe // Hrvatski filmski ljetopis, 13 (2007), 50; 3-16 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Mit neprimjetnosti filmske glazbe
(Myth of Imperceptibility of Film Music)

Autori
Turković, Hrvoje

Izvornik
Hrvatski filmski ljetopis (1330-7665) 13 (2007), 50; 3-16

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Filmska glazba; percepcija filmskog zvuka; teorija neprimjetnosti filmske glazbe
(Film music; perception of film sound; theory of film music inaudibility)

Sažetak
S nekim izuzecima, većina autora i teoretičara filmske glazbe smatra da ona treba biti u narativnom filmu 'nečujna', 'neprimjetna'. Autor teksta smatra tu tezu empirijski krivom, jer se u filmu tipično vrlo dobro razlikuje popratna glazba (posebno nadodana) od prizorne glazbe (one koja ima izvor u prikazanim prizorima). U posebnom se odjeljku razmatraju kriteriji jasnog razlikovanja prizorne glazbe od popratne (prouzročenost, sinkronost, identifikacijska prikladnost, perspektivnost zvuka...). Popratna glazba nije 'nečujna', kao ni 'prizorna'. S druge strane, i u klasičnom narativnom filmu postoje mjesta na kojima se popratnu glazbu namjerno čini itekako 'čujnom'. Naglašavanje samo onih dijelova uporabe popratne glazbe gdje se nju potiskuje u pozadinu pažnje na uštrb dijelova gdje je ona naglašeno prisutna dovodi do 'mita o neprimjetnosti filmske glazbe' koji je spomenut u naslovu članka. Članak nudi i povijesno-psihološko tumačenje nastanka mita, i zalaže se za izdiferenciraniji teorijski pristup problemu popratne glazbe u filmu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Povijest umjetnosti

Napomena
Predočena je nelektorirana verzija teksta.



POVEZANOST RADA


Ustanove
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Hrvoje Turković, (99715)