Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 300165

Anksioznost i depresivnost kao korelati sociometrijskog statusa u grupi vršnjaka


Glavina, Eleonora; Keresteš, Gordana
Anksioznost i depresivnost kao korelati sociometrijskog statusa u grupi vršnjaka // Suvremena psihologija, 10 (2007), 1; 7-21 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Anksioznost i depresivnost kao korelati sociometrijskog statusa u grupi vršnjaka
(Anxiety and depression as correlates of sociometric status among peers)

Autori
Glavina, Eleonora ; Keresteš, Gordana

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 10 (2007), 1; 7-21

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Anksioznost; depresivnost; sociometrijski status; rana adolescencija
(Anxiety; depression; sociometric status; early adolescence)

Sažetak
U razdoblju adolescencije vršnjačka grupa postaje sve značajniji kontekst razvoja, pa je poznavanje prediktora i korelata kvalitete odnosa s vršnjacima i statusa među vršnjacima od velike teorijske i praktične važnosti. Dosadašnja istraživanja većinom su se bavila ispitivanjem povezanosti između eksternaliziranih ponašanja i položaja djece u grupi vršnjaka, dok je znatno manje pažnje posvećeno povezanosti internaliziranih ponašanja i socijalnog statusa. Cilj ovog rada bio je utvrditi povezanost depresivnosti i anksioznosti sa statusom u vršnjačkoj grupi u razdoblju rane adolescencije. Uzorak se sastojao od 177 učenika šestog razreda (89 djevojčica) prosječne dobi 12, 75 godina. Samoprocjene depresivnosti i anksioznosti prikupljene su primjenom Skale depresivnosti za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2003.) i Skale strahova i anksioznosti za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2004a.), dok je status u grupi vršnjaka određen sociometrijskom tehnikom imenovanja. Ni ukupna depresivnost i anksioznost, niti pojedini njihovi aspekti, nisu bili povezani s prihvaćanjem i odbacivanjem od vršnjaka iz razreda. U ukupnom uzorku i uzorku djevojčica ni jedna korelacija nije bila statistički značajna, dok je u uzorku dječaka utvrđena slaba negativna povezanost separacijske anksioznosti i odbacivanja, koja pokazuje kako vršnjaci manje odbacuju dječake s izraženijom separacijskom anksioznošću. Rezultati su raspravljeni s razvojnog aspekta, uz isticanje metodoloških ograničenja istraživanja i davanje smjernica za buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Gordana Keresteš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Gordana Keresteš, (180331)

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI