Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 296947

Socijalna dimenzija 'Bolonjskog procesa' i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva


Puzić, Saša; Doolan, Karin; Dolenec, Danijela
Socijalna dimenzija 'Bolonjskog procesa' i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva // Sociologija sela, 2-3 (2006), 172-173; 221-243 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Socijalna dimenzija 'Bolonjskog procesa' i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva
(Social dimension of the Bologna Process and (Un)Equality of Chances of Getting Higher Education: Some Croatian Experiences)

Autori
Puzić, Saša ; Doolan, Karin ; Dolenec, Danijela

Izvornik
Sociologija sela (0038-0326) 2-3 (2006), 172-173; 221-243

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Visoko školstvo; Bolonjski proces; socijalna dimenzija; Bernstein; Bourdieu; kulturni kapital; kulturna reprodukcija; društveno isključivanje; statusne grupe; studentska populacija
(Higher education; the Bologna Process; the social dimension; Bernstein; Bourdieu; cultural capital; cultural reproduction; social exclusion; status groups; student population)

Sažetak
Osnovni cilj rada je naglašavanje važnosti socijalne dimenzije reforme visokog školstva u Hrvatskoj i Europi, imajući pritom u vidu činjenicu, da je iznalaženje europskih političkih preporuka za poboljšanje kvalitete i pravednosti javnih sustava visokog obrazovanja osnovna zadaća ministarskih konvencija Bolonjskog procesa. Sukladno tome, pokušava se odgovoriti na pitanja doprinose li, na normativnoj razini, institucije visokog obrazovanja uklanjanju nejednakosti u pristupu i sudjelovanju u visokom obrazovanju, odnosno na koji se način učešće u visokoškolskom obrazovanju posreduje širim društvenim statusom. Analizi ovih pitanja pristupa se u tri koraka: najprije se na osnovi analize službenih dokumenata Bolonjskog procesa konceptualno određuje "socijalna dimenzija" visokog obrazovanja ; potom se daje kratki pregled karakterističnih teorijskih pristupa vezanih uz tematiku obrazovne i socijalne nejednakosti ; da bi se na kraju analizirali neki normativni aspekti sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj i dostupni empirijski podaci vezani uz socijalne karakteristike hrvatskih studenata/ica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0100504

Ustanove
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts