Interkulturalne kompetencije učitelja (CROSBI ID 527525)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven ; Piršl, Elvi
hrvatski
Interkulturalne kompetencije učitelja
Interkulturalni odgoj i obrazovanje, odnosno interkulturalno učenje podrazumijeva mnogo više od postojanja svjesnosti o različitosti. Interkulturalno učenje znači multikulturalno društvo u okvirima interkulturalnog područja učenja u kojem će se kompetencije temeljiti na otvorenosti, poštivanju i prihvaćenosti. Također, ako pođemo od činjenice da se interkulturalni odgoj i obrazovanje ne temelje samo na iskazivanju odgovarajućih stavova prema "drugačijima" već na njihovu priznavanju i prihvaćanju, tada je i interkulturalna kompetencija sposobnost iskazivanja navedenih osobina u interakciji s "drugačijim". Pitanje interkulturalne kompetencije postaje sve važnije posljednjih godina pojavom globalizacije i svjetskih kontakata među velikim kompanijama, organizacijama, ali i pojedincima, koji se ne mogu zamisliti bez uspješne komunikacije. Osim uspješne komunikacije, temeljni zahtjevi interkulturalne kompetencije postaju osjetljivost i samosvijest, odnosno razumijevanje ponašanja drugih te način njihova razmišljanja i viđenja svijeta. Škola se dolaskom kulturno drugačijih učenika suočila s možda jednom od najvažnijih promjena u svojoj povijesti koju je obilježio prijelaz iz jedinstvene monokulturalne i nacionalne sredine u kulturnu pluralnu sredinu. Uz već postojeće etničke autohtone manjine, sve veće međunarodne razmjene i globalizacija, dolazak kulturno drugačije djece omogućilo je jedno od najznačajnijh oblika kulturnog i jezičnog pluralizma. Promjene u strukturi obitelji, socioekonomskom statusu, etničnosti, religiji te suočavanje s djecom različititih sposobnosti imali su, i još uvijek imaju, veliki utjecaj na društvena očekivanja o tome što bi trebalo uključiti u interkulturalni kurikulum. U tom kontekstu interkulturalne kompetencije učitelja postaju krucijalni dio njihove pedagoške i stručne kompetencije, što potvrđuju rezultati recentnih znanstvenih istraživanja u svijetu i Hrvatskoj.
interkulturalni odgoj i obrazovanje; kompetencije učitelja; interkulturalni kuriklum; interkulturalne kompetencije
nije evidentirano
engleski
Intercultural competence of teacher
nije evidentirano
intercultural pedagogy and education; teacher competence; intercultural curriculum; intercultural competence
nije evidentirano
Podaci o prilogu
221-228-x.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kompetencije i kompetentnost učitelja
Babić, Nada
Osijek: Učiteljski fakultet u Osijeku (Hrvatska) ; Kherson State University (Ukarine)
978-953-6965-11-3
Podaci o skupu
(Kompetencije i kompetentnost učitelja)
ostalo
18.04.2007-19.04.2007
Osijek, Hrvatska