Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 296089

Interkulturalne kompetencije učitelja


Hrvatić, Neven; Piršl, Elvi
Interkulturalne kompetencije učitelja // Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet u Osijeku (Hrvatska) ; Kherson State University (Ukarine), 2007. str. 221-228 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Interkulturalne kompetencije učitelja
(Intercultural competence of teacher)

Autori
Hrvatić, Neven ; Piršl, Elvi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić, Nada - Osijek : Učiteljski fakultet u Osijeku (Hrvatska) ; Kherson State University (Ukarine), 2007, 221-228

ISBN
978-953-6965-11-3

Skup
Kompetencije i kompetentnost učitelja

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska., 18-19.04.2007

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Interkulturalni odgoj i obrazovanje; kompetencije učitelja; interkulturalni kuriklum; interkulturalne kompetencije
(Intercultural pedagogy and education; teacher competence; intercultural curriculum; intercultural competence)

Sažetak
Interkulturalni odgoj i obrazovanje, odnosno interkulturalno učenje podrazumijeva mnogo više od postojanja svjesnosti o različitosti. Interkulturalno učenje znači multikulturalno društvo u okvirima interkulturalnog područja učenja u kojem će se kompetencije temeljiti na otvorenosti, poštivanju i prihvaćenosti. Također, ako pođemo od činjenice da se interkulturalni odgoj i obrazovanje ne temelje samo na iskazivanju odgovarajućih stavova prema "drugačijima" već na njihovu priznavanju i prihvaćanju, tada je i interkulturalna kompetencija sposobnost iskazivanja navedenih osobina u interakciji s "drugačijim". Pitanje interkulturalne kompetencije postaje sve važnije posljednjih godina pojavom globalizacije i svjetskih kontakata među velikim kompanijama, organizacijama, ali i pojedincima, koji se ne mogu zamisliti bez uspješne komunikacije. Osim uspješne komunikacije, temeljni zahtjevi interkulturalne kompetencije postaju osjetljivost i samosvijest, odnosno razumijevanje ponašanja drugih te način njihova razmišljanja i viđenja svijeta. Škola se dolaskom kulturno drugačijih učenika suočila s možda jednom od najvažnijih promjena u svojoj povijesti koju je obilježio prijelaz iz jedinstvene monokulturalne i nacionalne sredine u kulturnu pluralnu sredinu. Uz već postojeće etničke autohtone manjine, sve veće međunarodne razmjene i globalizacija, dolazak kulturno drugačije djece omogućilo je jedno od najznačajnijh oblika kulturnog i jezičnog pluralizma. Promjene u strukturi obitelji, socioekonomskom statusu, etničnosti, religiji te suočavanje s djecom različititih sposobnosti imali su, i još uvijek imaju, veliki utjecaj na društvena očekivanja o tome što bi trebalo uključiti u interkulturalni kurikulum. U tom kontekstu interkulturalne kompetencije učitelja postaju krucijalni dio njihove pedagoške i stručne kompetencije, što potvrđuju rezultati recentnih znanstvenih istraživanja u svijetu i Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Neven Hrvatić, )
140-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Elvi Piršl, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Pula