Poučavanje gramatike i oblikovanje nastavnog sata: primjer obrade sklonidbe i padeža (CROSBI ID 34219)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Češi, Marijana ; Jelaska, Zrinka
hrvatski
Poučavanje gramatike i oblikovanje nastavnog sata: primjer obrade sklonidbe i padeža
U radu se rapravlja o novome načinu poučavanje agramatike utemeljenome na komunikacijskome i funkcionaln ome pristupu. Oprimjeren je na temi sklonidbe imenica. Raščlanjuju se njezini dijelovi u novome Nastavnome planu i programu. Upozorava se i na razlike između jezikoslovnih opisa kakvi se pronalaze u hrvatskim gramatika ma te psiholingvističkih opisa koji su prikladni za početno poučavanje padežima. Daje se i kratak pregled dosadašnjeih istraživanja čestote pojedinih gramatičkih kategorija koje su bitna za ovladavanje padežima. U drugome se dijelu rada daju primjeri dvaju različitih polaznih tekstova kao lingvometodičkih predložaka za početnu obradu sklonidbe i padeža. Navode se i prednosti i nedostatci odabira različith predložaka, odabranih i sastavljenih, za nastavu kako bi učitelji samo jednostavnije obrađivali pojedine teme.
nastava usmjerena učeniku, nastavna tema, sklonidba imenica, funkcionalni raspored padeža
nije evidentirano
engleski
Teaching Grammar in Class: An Example of Declension and Case
nije evidentirano
learner oriented teaching, language topisc, declension of Croatian nouns,
nije evidentirano
Podaci o prilogu
100-118.
objavljeno
Podaci o knjizi
Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama
Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela
Jasrebarsko : Zagreb: Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)
2007.
978-953-191-344-7