Teorijski okviri jezikoslovnomu znanju u novome nastavnome programu hrvatskoga jezika za osnovnu školu (CROSBI ID 34218)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jelaska, Zrinka
hrvatski
Teorijski okviri jezikoslovnomu znanju u novome nastavnome programu hrvatskoga jezika za osnovnu školu
U radu se najprije raspravlja o jezikoslovnome znanju u dosadašnjim programima nastave hrvatskoga jezika u osnovnoj školi i jednom vidu njegova utjecaja na obrazovn uokomicu. Iznose se osnovna obilježja teorijskoga pogleda na jezik koji zastupa urođenost kao temelj usvajanja jezika i posljedice koji takav, makar i nesvjestan pristup, ima na ulogu i način poučavanja jeziku u školi. Potom ga se suprotstavlja teorijskim pristupima koji zastupaju jezično iskustvo kao temelj usvajanja materinskoga jezika, posebno postavkama spoznajne ili kognitivne lingvistike. Potom se pomoću nekoliko tema, njihovih ključnih pojmova i obrazovnih postignuća pokazuju novosti u nastavi hrvatskoga jezika prema Hnosu, tj. Pipu nastalome 2006.
znanje o jeziku, jezično znanje, jezična komunikacijska kompetencija, konstruktivističke teorije, generativna teorija
nije evidentirano
engleski
Theoretical framework for linguistic knowledge in new school program for Croatian
nije evidentirano
knowledge of language & language knowedge, communicative linguistic commpetence, school program
nije evidentirano
Podaci o prilogu
9-33-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama
Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela
Zagreb: Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)
2007.
978-953-191-344-7