Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kulturna različitost u hrvatskim školama (CROSBI ID 759985)

Druge vrste radova | ostalo

Čačić-Kumpes, Jadranka Kulturna različitost u hrvatskim školama // Stručni skup (seminar) "Učenje o migracijama i interkulturno obrazovanje", Zagreb (Agencija za odgoj i obrazovanje /Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta/ - Institut za migracije i narodnosti), 23. 11. 2006.. 2006.

Podaci o odgovornosti

Čačić-Kumpes, Jadranka

hrvatski

Kulturna različitost u hrvatskim školama

Početke obrazovnih sustava obilježila je politika nacionalne homogenizacije koja je usađivanjem nacionalne privrženosti i osebujne nacionalne kulture omogućila stvaranje modernih nacija. Takav obrazovni sustav smatra se jednim od indikatora modernizacije i uvjetom stvaranja moderne i efikasne države. Međutim, unatoč dominaciji takvoga modernizacijskog obrasca, nisu ga slijedile sve zemlje. Neke su, poput Habsburške Monarhije, već u samim počecima državne kontrole nad obrazovanjem propisivale pravo na afirmaciju etničke i kulturne različitosti. U hrvatskim se školama pravo na različitost manifestiralo u pravu na obrazovanje na materinskome jeziku i u okvirima vlastite kulture mijenjajući se tijekom vremena, uglavnom šireći opseg prava i varirajući organizacijske oblike. Danas se postavlja pitanje kakav odnos prema etničkoj različitosti u obrazovanju valja uspostaviti imajući na umu istovremeno kako povijesne i društvene uvjete njegova razvitka tako i zahtjeve Europske unije, kojoj se Hrvatska nastoji priključiti, a koja je uvela interkulturalističku pedagogiju kao osnovno načelo u obrazovnome djelovanju. Interkulturnost se nameće kao odgovor. Pri tome valja voditi računa da cilj interkulturnog obrazovanja nije puko stjecanje znanja o različitim kulturama već da upoznavanje drugih podrazumijeva interakciju s njima unutar i izvan škole što iziskuje drukčije znanje i metode rada. Stoga bi u reformu obrazovanja valjalo uključiti i tri glavne skupine smjernica koje preporučuju eksperti Vijeća Europe. Prva se skupina odnosi na prenošenje znanja, druga na sposobnosti i vještine što ih kod sudionika procesa treba poticati, a treća na kulturne i obrazovne modele što ih obrazovni sustavi trebaju uključivati.

kulturna različitost; škola; multikulturnost; interkulturno obrazovanje; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Cultural diversity in Croatian schools

nije evidentirano

cultural diversity; school; multiculturalism; intercultural education; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Stručni skup (seminar) "Učenje o migracijama i interkulturno obrazovanje", Zagreb (Agencija za odgoj i obrazovanje /Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta/ - Institut za migracije i narodnosti), 23. 11. 2006.

2006.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Sociologija