Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompjutorom do trenda (CROSBI ID 34146)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Bešker, Inoslav Kompjutorom do trenda // Informacijska tehnologija i marketing / Panian, Željko ; Prelog, Nenad (ur.). Zagreb: Novi informator, 1990. str. 79-90-x

Podaci o odgovornosti

Bešker, Inoslav

hrvatski

Kompjutorom do trenda

Analiza sadržaja javnih glasila u marketinškoj funkciji relativno je nova metoda. Metode analize sadržaja javnih glasila proizvod su ratne kontrašpijunaže u SAD. Iznašli su ih Lazarsfeld i Lasswell kako bi prikupili informacije o neprijatelju do kojih bi se inače moglo doći nekom od metoda ispitivanja javnog mnijenja. Već 1942. Lasswell ih je upotrebljavao za indiciranje ideoloških trendova, a 1953. su Berelson i njegova škola pokazali široku upotrebljivost te metode za otkrivanje trendova koje nije moguće otkriti drugim metodama analize. Napokon, Naisbitt je to primijenio u marketinške svrhe. Svrha je takva istraživanja da se pomoću poslovno uglavnom neutralnog pokazatelja (kakav su informativna glasila, npr. političke dnevne novine ili informativni programi televizije odnosno radija, ili pak dnevna agencijska emisija) ustanove osnovni trendovi društvenog interesa, koji mogu biti jedan od baznih pokazatelja za formiranje poslovne politike, ili za politološke i druge analize, a povratno se može primijeniti i na sam medij istraživanja - naime za komunikološku analizu samih sredstava javnog informiranja. Istraživanje se provodi kvantitativnom i kvalitativnom analizom sadržaja jednog glasila ili grupe glasila (pri čemu se može koristiti samo određen dio glasila) u određenim intervalima, te se zatim metodom statističke analize ekstrapoliraju trendovi.

marketing, informacijska tehnologija, istraživanje trenda

nije evidentirano

engleski

How to fix the trend with a computer

nije evidentirano

marketing, information technology, trend research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

79-90-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Informacijska tehnologija i marketing

Panian, Željko ; Prelog, Nenad

Zagreb: Novi informator

1990.

86-301-0195-4

Povezanost rada

Povezane osobe




Informacijske i komunikacijske znanosti