Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Elementi prirode i društva u udžbenicima prirode i društva (CROSBI ID 130825)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Bjelajac, Slobodan ; Živković, Sanja Elementi prirode i društva u udžbenicima prirode i društva // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 55 (2006), 3-4; 323-365

Podaci o odgovornosti

Bjelajac, Slobodan ; Živković, Sanja

hrvatski

Elementi prirode i društva u udžbenicima prirode i društva

Cilj rada je utvrditi odnos između sadržaja prirodoslovnih i društvenih tema u udžbenicima prirode i društva u prva četiri razreda osnovne škole. Ideja za istraživanje proizlazi iz činjenice naziva koje učenici, ali i nastavnici koriste u svakodnevnom govoru (termin je priroda, umjesto priroda i društvo). Pitanje je jeli taj naziv samo praktičan, ili podrazumijeva i odgovarajuću dominaciju prirodnih sadržaja. Iz razlike u odnosu teorije i prakse proizlazi temeljna hipoteza ovoga teksta, a to je da su prirodne teme u usporedbi s društvenim daleko zastupljenije. Metoda kojom je hipoteza testirana je analiza sadržaja. Temeljna jedinica analize je bila tema. Analiza je samo djelomice potvrdila postavljenu hipotezu. Naime, analiza sadržaja udžbenika prirode i društva pokazala je da su dominantne teme u prva dva razreda osnovne škole društvene, dok su teme iz trećeg i četvrtog razreda dominantno prirodoslovne. Mišljenja smo da bi s obzirom na činjenicu izrazitijeg uključivanja u društveni život starijih učenika, bio daleko logičniji obrnuti odnos tema u prva četiri razreda osnovne škole.

društvene teme; prirodoslovne teme; udžbenik; osnovna škola; priroda i društvo

nije evidentirano

engleski

Elements of Nature and Society in Science ("Nature and Society") Textbooks

nije evidentirano

social topics; scientific (i.e.natural) topics; textbook; primary school; Science (i.e.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

55 (3-4)

2006.

323-365

objavljeno

0037-654X

1849-532X

Povezanost rada

Sociologija