Elementi prirode i društva u udžbenicima prirode i društva (CROSBI ID 130825)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Bjelajac, Slobodan ; Živković, Sanja
hrvatski
Elementi prirode i društva u udžbenicima prirode i društva
Cilj rada je utvrditi odnos između sadržaja prirodoslovnih i društvenih tema u udžbenicima prirode i društva u prva četiri razreda osnovne škole. Ideja za istraživanje proizlazi iz činjenice naziva koje učenici, ali i nastavnici koriste u svakodnevnom govoru (termin je priroda, umjesto priroda i društvo). Pitanje je jeli taj naziv samo praktičan, ili podrazumijeva i odgovarajuću dominaciju prirodnih sadržaja. Iz razlike u odnosu teorije i prakse proizlazi temeljna hipoteza ovoga teksta, a to je da su prirodne teme u usporedbi s društvenim daleko zastupljenije. Metoda kojom je hipoteza testirana je analiza sadržaja. Temeljna jedinica analize je bila tema. Analiza je samo djelomice potvrdila postavljenu hipotezu. Naime, analiza sadržaja udžbenika prirode i društva pokazala je da su dominantne teme u prva dva razreda osnovne škole društvene, dok su teme iz trećeg i četvrtog razreda dominantno prirodoslovne. Mišljenja smo da bi s obzirom na činjenicu izrazitijeg uključivanja u društveni život starijih učenika, bio daleko logičniji obrnuti odnos tema u prva četiri razreda osnovne škole.
društvene teme; prirodoslovne teme; udžbenik; osnovna škola; priroda i društvo
nije evidentirano
engleski
Elements of Nature and Society in Science ("Nature and Society") Textbooks
nije evidentirano
social topics; scientific (i.e.natural) topics; textbook; primary school; Science (i.e.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55 (3-4)
2006.
323-365
objavljeno
0037-654X
1849-532X