Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 289345

Budućnost obrazovanja između e-learninga i distans learninga


Nadrljanski, Djordje; Roguljić, Mila
Budućnost obrazovanja između e-learninga i distans learninga // Informatologia. Separat speciale, (2005), 9; 16-17 (podatak o recenziji nije dostupan, kratko priopcenje, stručni)


Naslov
Budućnost obrazovanja između e-learninga i distans learninga
(Prospects of education: e-learning and distance learning)

Autori
Nadrljanski, Djordje ; Roguljić, Mila

Izvornik
Informatologia. Separat speciale (1332-1463) (2005), 9; 16-17

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kratko priopcenje, stručni

Ključne riječi
Učenje na daljinu; cjeloživotno učenje; CBT; e-učenje; multimedija
(Distance learning; lifelong learning; CAI (Computer Asissted Instruction); CBT( Computer Based Training); e-learning; multimedia)

Sažetak
Veliki broj konvencija inicijativa i strategija izvedenih ili promoviranih unutar Europske Unije govori o tome da su najveća očekivanja od obrazovanja upravo u domeni potrebe neprekidnog učenja tokom života. Na zasjedanju Europskog vijeća u Lisabonu 2000. godine donijet je Memorandum o doživotnom učenju (Memorandum on lifelong learning, European Commission, Paris, 1996.) koji potvrđuje da je Europa ušla u "vrijeme znanja" sa svim onim implikacijama koje ta činjenica ima na kulturni, ekonomski i društveni život. Evropsko vijeće je zaključilo da je unapređenje doživotnog učenja neophodno za uspješnu tranziciju ka društvu i ekonomiji utemeljenim na znanju. Doživotno učenje postaje vodeće načelo cjelokupne organizacije obrazovanja i stjecanja znanja i glavni način za razvoj građanstva, društvene povezanosti i zapošljavanja. Jedna od karakteristika suvremenog informatičkog društva je nakon redovnog obrazovanja (osnovna škola, srednja škola, fakultet itd.) građanin ima potrebu nastaviti s obrazovanjem i to u vremenu i na način koji ne remeti njegove dnevne obaveze. Sama po sebi se nameće potreba da se obrazovne aktivnosti sprovode nezavisno od lokacije i vremena. Američka asocijacija za učenje na daljinu (The United States Distance Learning Association, www.usdla.org ) definira pojam učenja na daljinu kao “ dostizanje znanja i vještina kroz dostavljene informacije i uputa, primjenom različitih tehnologija i ostalih formi učenja na daljinu” . Jedna od definicija, koja po mišljenju autora te studije jednostavno i dobro određuje navedeni pojam glasi: “ Obrazovanje na daljinu je sustav i proces povezivanja polaznika s distribuiranim obrazovnim resursima“ .Postavlja se pitanje je li i kako standardni tradicionalni obrazovni proces može odgovoriti spomenutim zahtjevima. Iskustva govore da je to moguće primjenom suvremenih tehnoloških rješenja u procesu učenja. Ovaj rad se bavi jednim aspektom obrazovanja na daljinu i to u domeni oblikovanja i primjene softverske podrške učenju. Summary: Numerous conventions, strategies and initiative taken and promoted within the European Union deal with the necessity of continuous, lifelong learning. In the year 2000 the European Council accepted the Memorandum on lifelong learning at its convention in Lisbon, confirming that Europe has entered « the era of knowledge» with all the implications that fact may have on cultural, economical and social life. The European Council came to conclusion that the promotion of lifelong learning is necessary for successful transition towards a society based on knowledge. Lifelong learning should become the leading principle of entire educational system and the main prerequisite of employment and social development. One of the characteristics of modern society is the fact that people feel the need to continue their education after leaving school, in a way that doesn't interfere with their daily duties. Today's world imposes the necessity of conducting educational activities, regardless of location or time. The Unites States Distance Learning Association defines distance learning as a way to achieve knowledge’ s and skills through conveyed information and instructions, using various technologies and other forms of distance learning. Another definition describes it as the system and process of connecting attendants to distributive educational resources. The question is whether and how standard educational system can meet those demands. According to experience, it is possible by using modern technological solutions in learning process. This dissertation deals with one aspect of distance learning in the context of shaping and applying software learning support.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Pomorski fakultet, Split