Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

U potrazi za mjestom geometrije u nastavi (CROSBI ID 470359)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Beban-Brkić, Jelena ; Sudeta, Nikoleta U potrazi za mjestom geometrije u nastavi // Zbornik radova 4. susreta nastavnika matematike / Varošanec, Sanja ; Mladinić, Petar (ur.). Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 1998. str. 4-4-x

Podaci o odgovornosti

Beban-Brkić, Jelena ; Sudeta, Nikoleta

hrvatski

U potrazi za mjestom geometrije u nastavi

U posljednje smo vrijeme suočeni s promjenama u nastavi geometrije na svim razinama obrazovanja. One se nažalost najčešće svode na smanjenje udjela njenih sadržaja koja se izučavaju tijekom školovanja. Danas se geometrijski sadržaji na srednjim školama obrađuju unutar nastave matematike, dok na nekim tehničkim fakultetima još uvijek postoje geome-trijski kolegiji kao samostalni predmeti. Djelujemo u vremenu brzog razvoja informatičke tehnologije i velikog broja softvera za geometriju. Pogrešno je vjerovati da time potreba za geometrijom postaje sve manja. I najbolje računalo s najboljim softverom ne može samo od sebe dati novo rješenje. Moćno su sredstvo koje omogućuje suočavanje s problemima koji su do jučer bili izvan našeg dometa. Međutim, sve napredniji alati zahtijevaju sposobnije i obrazovanije korisnike kako bi ih mogli odgovarajuće upotrijebiti. Đaci i studenti moraju usvojiti dovoljno znanja geometrije koje će im omogućiti primjenu poznatih ideja, procesa i metoda. Treba ustrajati na teoriji, bez obzira ima li ona trenutnu primjenu ili ne, kako bi se bilo u stanju iskoristiti snagu i pokazati ljepotu geometrije. Sigurno je da nove spoznaje u pojedinim znanstvenim područjima, brzi napredak računalstva kao i sve veća mogućnost udomljavanja računskih strojeva, zahtijevaju promjenu i moder-nizaciju nastave. Ni nastava geometrije ne može i ne smije ostati imuna na ta zbivanja. Međutim, smanjenje broja sati i njena marginalizacija nisu opravdani kao rezultat mogućnosti zamjene znanja geometrije znanjem upotrebe računala. Poznavanje geometrije je nužno za razvoj prostornog načina razmišljanja, vizualizacije, razvoja spomenutih softvera kao i za sve zahtjevniju komunikaciju s računalom. U tom smislu smatramo da bi bila potrebna usporedba različitih matematičkih odnosno geometrijskih metoda, ne zanemarujući računalno podržan geometrijski dizajn, gdje god je to moguće u nastavi geometrije, od osnovne škole do fakulteta.

geometrija; obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Finding Place for Geometry in the Syllabus

nije evidentirano

geometry; education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

4-4-x.

1998.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova 4. susreta nastavnika matematike

Varošanec, Sanja ; Mladinić, Petar

Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo

Podaci o skupu

Susret nastavnika matematike

predavanje

02.07.1998-04.07.1998

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Matematika