Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Provjera nekih postavki modela ciljeva postignuća pri učenju matematike na visokoškolskoj razini (CROSBI ID 346521)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Rovan, Daria Provjera nekih postavki modela ciljeva postignuća pri učenju matematike na visokoškolskoj razini / Vizek Vidović, Vlasta (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2006

Podaci o odgovornosti

Rovan, Daria

Vizek Vidović, Vlasta

hrvatski

Provjera nekih postavki modela ciljeva postignuća pri učenju matematike na visokoškolskoj razini

Cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti neke postavke modela motivacije postignuća u kontekstu učenja matematike na visokoškolskoj razini. Osim provjere valjanosti konstrukta ciljeva postignuća operacionaliziranog prema modelu Elliota i McGregor (2001), ispitan je odnos ciljeva postignuća s nekoliko teorijski relevantnih antecedenata (perfekcionizam, implicitne teorije inteligencije i matematičkih sposobnosti te samodeterminacija) i posljedica (dubinski, površinski i strateški pristup učenju). Ispitivanje je provedeno na studentima tehničkih znanosti koji tijekom prve godine studija pohađaju bazične kolegije iz matematike. U preliminarnom ispitivanju provedenom s ciljem provjere metrijskih karakteristika instrumenata sudjelovala su 104 studenta, dok je glavnim istraživanjem obuhvaćeno 411 studenta. Rezultati konfirmatorne faktorske analize su podržali četverofaktorsku strukturu konstrukta ciljeva postignuća (cilj ovladavanja zadatkom putem uključivanja, cilj ovladavanja zadatkom putem izbjegavanja, cilj izvedbe putem uključivanja, cilj izvedbe putem izbjegavanja). Rezultati regresijskih analiza ukazuju da na je osnovu navedenih antecedenata moguće objasniti određeni postotak varijance ciljeva postignuća. Najboljim prediktorima pokazale su se mjere adaptivnog i neadaptivnog perfekcionizma koje su u najvećoj mjeri zaslužne za objašnjenu varijancu, dok implicitne teorije i samodeterminacija uglavnom nemaju ulogu prediktora ciljeva postignuća. Rezultati istraživanja su također pokazali da su ciljevi postignuća značajni prediktori pristupa studenata učenju s obzirom da se na temelju različitih ciljeva postignuća može objasniti značajan dio varijance svih pristupa učenju te se može zaključiti da ciljevi postignuća imaju važnu ulogu u razumijevanju odabira pojedinih pristupa učenju u specifičnoj akademskoj situaciji. Kako se pokazalo da su orijentacija na ovladavanje zadatkom i tendencija uključivanja konzistentno vezane uz poželjne ishode u akademskom kontekstu, tako bi kod studenata upravo trebalo podržavati odabir takvih ciljeva postignuća.

ciljevi postignuća; motivacija za postignućem; strategije učenja; visokoškolsko obrazovanje; matematika

nije evidentirano

engleski

Verification of achievement goal model in the context of learning mathematics in higher education

nije evidentirano

achievement goals; achievement motivation; study strategies; higher education; mathematics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

112

15.12.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija