Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Les théoriciens de la musique à l'epoque de la Renaissance (CROSBI ID 33828)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Tuksar, Stanislav Les théoriciens de la musique à l'epoque de la Renaissance // Croatie. Trésors du Moyen Age et da la Renaissance (XIIIe-XVIe si&#232 ; cle) / Supičić, Ivan ; Hercigonja, Eduard (ur.). Zagreb : Pariz: Školska knjiga ; Somogy Editions d'Art, 2005. str. 645-651-x

Podaci o odgovornosti

Tuksar, Stanislav

francuski

Les théoriciens de la musique à l'epoque de la Renaissance

Do sada je u hrvatskoj glazbenoj historiografiji identificirano devet pisaca podrijetlom iz hrvatskih zemalja koji su pisali i objavili tijekom 16. stoljeća razne tekstove o fenomenu glazbe. To su: Luigi Bassano (oko 1510-nakon 1552), Bartholomaeus Georgievits (Bartol Georgijević, oko 1506-oko 1566), Federicus Chrisogonus (Federik Grisogono-Bartolačić, 1472-1538), Nicolò Vito di Gozze (Nikola Vitov Gučetić, 1549-1610), Michele (Miho) Monaldi (1540-1592), Francesco Patrizi/Franciscus Patritius (Frane Petris, 1529-1597), Paulus Scalichius (Pavao Skalić, oko 1534-1575), Matthias Flacius Illyricus (Matija Vlačić, 1520-1575) i Faustus Verantius (Faust Vrančić, 1551-1617). Ti su autori potjecali iz raznih hrvatskih zemalja: Istre (Vlačić, Petris), Dalmacije (Bassano, Grisogono, Vrančić), Dubrovnika (Gučetić, Monaldi) i uže Hrvatske (Georgijević, Skalić). Ove osobe, uglavnom Hrvati ali i Talijani, osobe miješana podrijetla ili potomci starog romanskog stanovništva, pripadali su srednjoeuropskom i mediteranskim kulturnim krugovima i obrađivali su teme zajedničke europskoj renesansnoj i humanističkoj misli. Neki su od njih neko vrijeme živjeli na islamskom Istoku i prenijeli su svoja iskustva (uključivo glazbena) na Zapad (Bassano, Georgijević). Drugi su otišli na Zapad i često dali doprinose društvenim i duhovnim tijekovima ili inovativnim područjima novih znanosti (Vlačić, Petris, Skalić, Vrančić). Neki su ostali ili se vratili u svoja rodna područja ili gradove, koji su predstavljali posljednje oaze zapadne misli i kulture pred nadirućim Istokom (Grisogono, Gučetić, Monaldi), gdje su poznavanja pojava na Istoku i Zapadu – jezika, stavova, obrazaca ponašanja, osobnih kontakata – kao i intelektualma i egzistencijalna agilnost bili temeljni načini preživljavanja. Svi navedeni pisci o glazbi mogu se kao cjelina smatrati mostom između Istoka i Zapada. Ovaj je hipotetički most bio manje čvrsta veza između dvaju tada nepomirljivih svjetova, a više tampon zona nužna za umanjivanje sudara dvaju gigantskih i tada antagonističkih društveno-kulturnih obrazaca, Europe i azijskog Srednjeg Istoka.

théoriticiens croate de la musique, Renaissance, Luigi Bassano, Bartholomaeus Georgievits, Federicus Chrisogonus, Nicolò Vito di Gozze, Michele Monaldi, Franciscus Patritius, Paulus Scalichius, Matthias Flacius Illyricus, Faustus Verantius

Sažetak treba biti na izvornom jeziku rada. (admin.)

engleski

Renaissance Music Theoreticians

nije evidentirano

Croatian music theoreticians, Renaissance, Luigi Bassano, Bartholomaeus Georgievits, Federicus Chrisogonus, Nicolò Vito di Gozze, Michele Monaldi, Franciscus Patritius, Paulus Scalichius, Matthias Flacius Illyricus, Faustus Verantius

nije evidentirano

Podaci o prilogu

645-651-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Croatie. Trésors du Moyen Age et da la Renaissance (XIIIe-XVIe si&#232 ; cle)

Supičić, Ivan ; Hercigonja, Eduard

Zagreb : Pariz: Školska knjiga ; Somogy Editions d'Art

2005.

2-85056-287-4

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti