Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovanje u tranziciji (Uloga privatne škole u obrazovnom sustavu Hrvatske) (CROSBI ID 328624)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Krbec, Denisa Obrazovanje u tranziciji (Uloga privatne škole u obrazovnom sustavu Hrvatske) / Cifrić, Ivan (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 1904

Podaci o odgovornosti

Krbec, Denisa

Cifrić, Ivan

hrvatski

Obrazovanje u tranziciji (Uloga privatne škole u obrazovnom sustavu Hrvatske)

U disertaciji je analizirana društvena uloga privatnog školstva u Hrvatskoj u razdoblju tranzicije. U nizu društvenih, posebno makroekonomskih kretanja u tranziciji hrvatskog gospodarstva, razmotrene su pretpostavke promjena u vrijednosnom sustavu , koje uvjetuju razvoj socijalne politike i - unutar nje - politike obrazovanja. Privatizacijski procesi u obrazovnom sustavu Hrvatske, koji su uslijedili sa promjenama u regulaciji obrazovne djelatnosti, omogućili su uvođenje alternativnih oblika u privatnom školskom sustavu. Privatne su škole u četverogodišnjem razvojnom razdoblju oblikovale specifičnu ulogu zasnovanu na kvalitativno različitim koncepcijskim pristupima organizaciji obrazovnog "proizvodnog" procesa. Njihov tržišni položaj u pružanju kvalitetnijih i zahtjevnijih obrazovnih usluga čini privatno školstvo autonomnim "proizvodnim" područjem. Specifičnosti pristupa organizacijskoj strukturi upravljanja , programske raznovrsnosti i raznovrsnosti curriculum-a privatnih škola, uz koje se veže inovirana uloga nastavnika, uvjetovani su kvalitativno različitim poimanjem "proizvoda" obrazovanja. U rezultatima empirijskog istraživanja potvrđena je hipoteza o utjecaju privatizacije školstva na oblikovanje društvene uloge privatnih škola u odnosu na javne (državne) škole. Iako u odnosu na cjelinu obrazovnog sustava relativno slabo zastupljeno, privatno je školstvo steklo značajne kvalitativne prednosti u odnosu na javni sustav školstva. Kvaliteta obrazovanja očekivan je "proizvod" obrazovnog procesa i ujedno ključan kriterij izbora privatne škole. U empirijskom su istraživanju također istaknute organizacijske i "proizvodne" prednosti privatnih škola, čiji je cilj pružanje kvalitetne usluge obrazovanja. Školski se sustav mijenja uporedo sa tijekom transformacijskih procesa, dok organizacijska i programska raznovrsnost - koje obilježavaju tijek privatizacije školstva - doprinose inoviranoj ulozi škole.

privatno školstvo; obrazovanje; tranzicija; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Education in Transition (The Role of Private School in the Educational System of Croatia)

nije evidentirano

Private School System; Education; Transition; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

(VIII) 307

.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija