Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 283022

Kvalitativna evaluacija programa razvijanja vještina samozastupanja u grupi odraslih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom


Alfirev, Marija; Jurin, Radojka
Kvalitativna evaluacija programa razvijanja vještina samozastupanja u grupi odraslih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 39 (2003), 2; 179-188 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


Naslov
Kvalitativna evaluacija programa razvijanja vještina samozastupanja u grupi odraslih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom
(Qualitative evaluation program of the self-advocacy skills development in the group adults with moderate and severe mental retardation)

Autori
Alfirev, Marija ; Jurin, Radojka

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 39 (2003), 2; 179-188

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Samozastupanje; odrasli; mentalna retardacija; osoblje; voditelji
(Self-advocacy; adults with mental retardation; leaders; staff; qualitative analysis)

Sažetak
Za osobe s mentalnom retardacijom, samozastupanje predstavlja svaku aktivnost koja uključuje akciju samoodređenja, a provođenje izbora, donošenje odluka, rješavanje problema i asertivna komunikacija vještine su koje ga čine i koje osobe s mentalnom retardacijom najčešće ne posjeduju. Važeći sustav koji naglašava zaštićivanje tih osoba od strane roditelja, odnosno djelatnika u segregacijskim institucionalnim životnim uvjetima nije omogućio razvijanje vještina koje su druge osobe razvile od ranog djetinjstva. Istraživanje iz ovog rada provodilo se šest mjeseci u okviru skupine za samozastupanje, a korišten je program razvijanja vještina samozastupanja temeljen na istraživanju “ Samozastupanje i socijalna kompetencija osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom” (Alfirev, 2001). U radu skupine sudjelovalo je 12 odraslih osoba koje žive i rade u Podružnici “ Maslina” Centra za odgoj i obrazovanje “ Šubićevac” - Šibenik. Cilj je ovog rada bio utvrđivanje razine subjektivnog zadovoljstva članova skupine za samozastupanje, voditelja, suvoditelja i ostalih djelatnika, provedbom programa razvijanja vještina samozastupanja i iniciranje aktivnog sudjelovanja sudionika u kreiranju budućih programa samozastupanja. Rezultati kvalitativne analize pokazuju izrazito zadovoljstvo članova skupine radom u grupnim sastancima, suradnjom s ostalim članovima u skupini i voditeljicama, a s tim u vezi i zadovoljstvo voditelja i suvoditelja odnosima unutar skupine. Rezultati koji se odnose na zadovoljstvo djelatnika, pokazuju njihovu podijeljenost spram samoodređenja osoba s teškoćama, pa se s tim u vezu dovodi i nedostatna educiranost djelatnika o procesu samozastupanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0013112

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Marija Alfirev, (237360)

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Social Sciences Index
  • Special Educational Needs Abstracts
  • EMBASE/Excrpta Medica
  • Exceptional Child Education Resources
  • Content Pages in Education
  • PsychInfo