Crkva, društvo i odgoj za djelovanje u medijima (CROSBI ID 129038)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Grbac, Josip
hrvatski
Crkva, društvo i odgoj za djelovanje u medijima
Globalizacija koja zahvaća i svijet medija zahtijeva govor o etičkom odgoju za djelovanje u medijima. Taj je odgoj usmjeren na sve djelatnike, počevši od vlasnika medija, a ne samo na novinare. Deontološki kodeksi novinarske profesije nisu više dovoljni. Štoviše, i sami etički kodeksi ponašanja nisu sami po sebi dovoljni. Traži se moralni odgoj svakog pojedinog djelatnika. Crkveno je učiteljstvo u više navrata svratilo pozornost na aktualnost ovog pitanja te samoj Crkvi povjerilo zadatak da se tome više posveti. Važan je segment odgoja razlikovanje između informacije i komunikacije, pitanje objektivnosti i istinitosti, te razlikovanje između laži i tzv. « ; falsi loquium» ; . Imajući u vidu rascjepkanost i fiktivnost koje obilježavaju način djelovanja modernih medija, Crkva može svojim djelovanjem u tom svijetu predstavljati svojevrsnu korekturu slike stvarnosti. I sama Crkva mora, međutim, jasno znati kakvog novinara želi odgojiti. Nije bitno hoće li se u odgoj utkati neke specifične kršćanske vrijednosti. Bitno je da taj odgoj bude na osnovi nekih ljudskih vrijednosti, na temelju jednog « ; humanog» ; morala. I društvo mora preuzeti aktivniju ulogu u odgoju medijskih djelatnika. Takav odgoj nije samo pitanje individualnih pristupa, nego zahtijeva razradu nastavnih i odgojnih programa u svim obrazovnim i odgojnim institucijama.
Mediji; Odgoj; Globalizacija; Etika; Deontologija; Istina; Moralni odgoj; Razlikovanje prioriteta
nije evidentirano
engleski
Church, society and education for work in the media
nije evidentirano
Media; Education; Globalisation; Ethics; Deontology; Truth; Moral education; Distinguishing priorities
nije evidentirano