Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dječje stečene afazije (CROSBI ID 524809)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Prizl Jakovac, Tatjana Dječje stečene afazije // Rana intervencija u djece s jezično-govornim teškoćama / Ljubešić, M., Rogić, M. (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2006. str. 45-46-x

Podaci o odgovornosti

Prizl Jakovac, Tatjana

hrvatski

Dječje stečene afazije

Dječja stečena afazija definira se kao poremećaj koji je posljedica disfunkcije mozga u djetinjstvu, a pojavljuje se nakon perioda normalnog jezičnog razvoja. Istraživanja dječjih stečenih afazija pokazala su da simptomi afazije koji se javljaju kod odraslih, reproduciraju i djeca sa istim mjestima lezije. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi vrstu afazije kod djece sa stečenim oštećenjem mozga s obzirom na rezultate postignute na Screening testu za dječje stečene afazije (STDSA, Whurr, Evans, 1998) te ih usporediti s rezultatima djece bez oštećenja mozga. Ispitano je četrnaestoro djece, od toga sedmero djece sa stečenim oštećenjem mozga, kronološke dobi od 3 do 5 godina, te kao kontrolna skupina sedmero djece normalnog govorno-jezičnog razvoja, iste kronološke dobi. Rezultati su analizirani na razini deskriptivne statistike i izraženi u obliku opisnog prikaza kao i u postocima. Primijenjen je i t-test parova varijabli. U ovom radu nisu se izračunavali normativi za prosječnu duljinu iskaza kao što je predviđeno u Testu, jer za hrvatski jezik još nije nisu razrađena izračunavanja indeksa prosječne duljine iskaza, koji se uvelike razlikuje od engleskog jezika. Rezultati dobiveni na Testu pokazuju da postoje značajne razlike u govorno-jezičnom razumijevanju i ekspresiji između djece s oštećenjem mozga i djece bez oštećenja. Od sedmoro djece s oštećenjem mozga koje je ispitano, troje djece dijagnosticirano je kao blaga stečena afazija, jedan ispitanik kao umjerena, jedan srednje teška, jedan teška te jedan kao jako teška stečena afazija. Screening test za dječje stečene afazije svakako bi mogao biti dobar dijagnostički postupak za utvrđivanje govorno-jezičnih nedostataka kod djece sa stečenim oštećenjem mozga. Prilagođavanjem ovog Testa hrvatskom jeziku omogućilo bi se stupnjevanje dječjih stečenih afazija, riješile bi se terminološke nedoumice i dobio detaljan uvid u djetetovo govorno jezično stanje, kako na području razumijevanja, tako i na području ekspresije.

Jezično razumijevanje; Jezična produkcija; Screening test za dječje stečene

nije evidentirano

engleski

Children's acquired aphasia

nije evidentirano

Language understanding; Language production; Children's acquired aphasia screening test

nije evidentirano

Podaci o prilogu

45-46-x.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Rana intervencija u djece s jezično-govornim teškoćama

Ljubešić, M., Rogić, M.

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

2. interdisciplinarni simpozij o ranom razvoju i komunikaciji

poster

29.06.2006-01.07.2006

Preko, Hrvatska; Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija