Utjecaj odrednica kvalitete i troška na percepciju vrijednosti i namjeru kupovine potrošača (CROSBI ID 346086)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Piri Rajh, Sunčana
Kesić, Tanja
hrvatski
Utjecaj odrednica kvalitete i troška na percepciju vrijednosti i namjeru kupovine potrošača
U disertaciji su detaljno analizirani koncepti percipirane kvalitete, percipiranog troška i percipirane vrijednosti. Posebna pozornost posvećena je utjecaju pojedinih odrednica percipirane kvalitete i percipiranog troška na percipiranu vrijednost, uz percipiranu kvalitetu i percipirani trošak kao posredne varijable. Identificirana su dva smjera istraživanja utjecaja odrednica percipirane kvalitete i percipiranog troška na percipiranu vrijednost. Na temelju analize dosadašnjih znanstvenih spoznaja definiran je strukturni model utjecaja odrednica kvalitete i troška na percipiranu vrijednost i namjeru kupovine koji objedinjava oba smjera istraživanja u jedan model. Kao pojedini elementi strukturnog modela analizirane su sljedeće odrednice percipirane kvalitete i percipiranog troška: imidž marke, imidž prodavaonice, imidž zemlje porijekla, intenzitet oglašavanja i razina cijene. U modelu je definiran izravni utjecaj navedenih odrednica na percipiranu kvalitetu i percipirani trošak, te neizravni utjecaj percipirane kvalitete i percipiranog troška na percipiranu vrijednost, uz percipirani funkcionalni i percipirani financijski rizik kao posredne varijable. Pretpostavljena je izravna veza između pojedinih elemenata rizika i percipirane vrijednosti, te između percipirane vrijednosti i namjere kupovine. Sintezom analiziranih znanstvenih spoznaja definirane su i hipoteze istraživanja. Kako bi se testirale definirane hipoteze istraživanja, provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku od 1013 potrošača iz četiri najveća hrvatska grada – Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da definirani strukturni model pokazuje zadovoljavajuću razinu odgovaranja empirijskim podacima. Rezultirajući strukturni koeficijenti omogućili su donošenje zaključaka o potvrđivanju odnosno o odbacivanju pojedinih hipoteza istraživanja. Naposljetku, disertacija je zaključena analizom i diskusijom teorijskih i praktičnih implikacija rezultata istraživanja.
percipirana kvaliteta; percipirani trošak; percipirana vrijednost; odrednice percipirane kvalitete i troška; percipirani rizik; namjera kupovine; ponašanje potrošača
nije evidentirano
engleski
The Effects of Perceived Quality and Perceived Cost Cues on Perceived Value and Purchase Intention
nije evidentirano
perceived quality; perceived cost; perceived value; perceived quality and perceived cost cues; perceived risk; intention to buy; consumer behavior
nije evidentirano
Podaci o izdanju
266
14.11.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb