Professional competences of students at faculties for the education of teachers and of subject teachers (CROSBI ID 128782)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Domović, Vlatka
engleski
Professional competences of students at faculties for the education of teachers and of subject teachers
U radu su prikazane procjene osposobljenosti studenata nastavničkih fakulteta i zaposlenih predmetnih nastavnika za različita područja rada u školi. Ispitivanje je provedeno na uzorku studenata završnih godina nastavničkih smjerova četiriju fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i predmetnih nastavnika zaposlenih u osnovnim i srednjim školama. Rezultati istraživanja pokazuju da su i studenti i zaposleni nastavnici najbolje osposobljeni u području akademske discipline, to jest predmeta koji će/koju poučavaju. Sve druge dimenzije profesionalnih kompetencija procjenjene su niže. Studenti – budući nastavnici najniže procjenjuju osposobljenosti u područjima odgoja i obrazovanja za ljudska prava, obrazovanja odraslih, suradnje s roditeljima i osposobljenosti za ulogu razrednika, vođenja pedagoške dokumentacije i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju. Predmetni nastavnici najniže procjenjuju osposobljenosti u područjima odgoja i obrazovanja za ljudska prava, obrazovanja odraslih, ekološkog odgoja, obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju i primjene kompjutora u nastavi. Ovi rezultati pokazuju da su inovacije u sustavu obrazovanja nastavnika nužne u inicijalnom obrazovanju ali i u njihovom trajnom profesionalnom razvoju, pri čemu je od posebnog značaja formuliranje prioriteta, odnosno donošenje nacionalne strategije o razvoju sustava obrazovanja nastavnika, razvoj institucija i ljudskih resursa za inicijalno i trajno obrazovanje nastavnika, kao i razvoj programa u početnom i trajnom profesionalnom obrazovanju svih kategorija nastavnika.
initial teacher education; teacher professional development; key competencies
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija