Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Professional competences of students at faculties for the education of teachers and of subject teachers (CROSBI ID 128782)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Domović, Vlatka Professional competences of students at faculties for the education of teachers and of subject teachers // Metodika, 7 (2006), 12; 43-52-x

Podaci o odgovornosti

Domović, Vlatka

engleski

Professional competences of students at faculties for the education of teachers and of subject teachers

U radu su prikazane procjene osposobljenosti studenata nastavničkih fakulteta i zaposlenih predmetnih nastavnika za različita područja rada u školi. Ispitivanje je provedeno na uzorku studenata završnih godina nastavničkih smjerova četiriju fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i predmetnih nastavnika zaposlenih u osnovnim i srednjim školama. Rezultati istraživanja pokazuju da su i studenti i zaposleni nastavnici najbolje osposobljeni u području akademske discipline, to jest predmeta koji će/koju poučavaju. Sve druge dimenzije profesionalnih kompetencija procjenjene su niže. Studenti – budući nastavnici najniže procjenjuju osposobljenosti u područjima odgoja i obrazovanja za ljudska prava, obrazovanja odraslih, suradnje s roditeljima i osposobljenosti za ulogu razrednika, vođenja pedagoške dokumentacije i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju. Predmetni nastavnici najniže procjenjuju osposobljenosti u područjima odgoja i obrazovanja za ljudska prava, obrazovanja odraslih, ekološkog odgoja, obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju i primjene kompjutora u nastavi. Ovi rezultati pokazuju da su inovacije u sustavu obrazovanja nastavnika nužne u inicijalnom obrazovanju ali i u njihovom trajnom profesionalnom razvoju, pri čemu je od posebnog značaja formuliranje prioriteta, odnosno donošenje nacionalne strategije o razvoju sustava obrazovanja nastavnika, razvoj institucija i ljudskih resursa za inicijalno i trajno obrazovanje nastavnika, kao i razvoj programa u početnom i trajnom profesionalnom obrazovanju svih kategorija nastavnika.

initial teacher education; teacher professional development; key competencies

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (12)

2006.

43-52-x

objavljeno

1332-7879

Povezanost rada

Pedagogija