Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nastavni programi iz perspektive nastavnika i učitelja (CROSBI ID 33722)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Baranović, Branislava Nastavni programi iz perspektive nastavnika i učitelja // Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive / Baranović, Branislava (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2006. str. 107-179-x

Podaci o odgovornosti

Baranović, Branislava

hrvatski

Nastavni programi iz perspektive nastavnika i učitelja

Prikazani su rezultati istraživanja o mišljenju nastavnika i učitelja o sadašnjim nastavnim programima, njihovoj primjeni te promjenama u kurikulumu i sustavu osnovnog obrazovanja. Zaključno je važno istaknuti da, prema mišljenju nastavnika i učitelja, sami nastavni programi, ali i proces njihove implementacije u školama, imaju niz slabosti. Kada je riječ o procesu implementacije nastavnih programa pokazuje se da u školama još uvijek dominiraju tradicionalna nastavna sredstva i metode (vrlo rijetko se koristi informacijsko-komunikacijska tehnologija, prevladava upotreba udžbenika, priručnika i sl.). Analiza je također pokazala da nastavni programi u Hrvatskoj predstavljaju značajan problem za poboljšanje kvalitete njezinog osnovnog obrazovanja. Prema mišljenju nastavnika i učitelja, ti programi imaju niz sadržajnih i strukturnih slabosti: suviše su opsežni, nedovoljno suvremeni, nedovoljno horizontalno i vertikalno povezani (naročito horizontalno), nemaju dovoljno uravnoteženu zastupljenost temeljnih područja razvoja učenika, itd. Iz navedenih slabosti proizlazi zaključak da će biti nužne dublje intervencije u sadašnji nacionalni kurikulum te da bi promjene u njemu trebale ići u smjeru izrade koherentnoga, izbalansiranoga i integriranoga nacionalnog kurikuluma. Proces kurikulumskog planiranja naglašava značaj učitelja i nastavnika u procesu kreiranja i izvedbe nacionalnog kurikuluma. Njihovo mišljenje o promjenama u obrazovanju postaje faktorom koji može značajno odrediti uspjeh u procesu izmjena i konstrukciji novog kurikuluma. Naša analiza upućuje da se većina učitelja i nastavnika u Hrvatskoj izjašnjava za promjene nacionalnog kurikuluma, ali ne i za produljenje osmogodišnjega obveznog obrazovanja. Kako iskustva drugih zemalja pokazuju, postizanje višeg nivoa i nove kvalitete obrazovanosti pretpostavlja i produženje obveznog obrazovanja, tako da će i kurikulumske promjene u Hrvatskoj zahtijevati strukturne promjene sustava obveznog obrazovanja. Sudeći prema rezultatima istraživanja, njihovo provođenje zahtijevat će intenzivniju komunikaciju i suradnju sa školama, kako bi se učitelji i nastavnici bolje upoznali s promjenama i bili senzibilizirani za njihovo prihvaćanje i realizaciju. Pri koncipiranju promjena u obrazovanju, važno je imati na umu da procesi globalizacije situiraju razvoj obrazovanja pojedinih zemalja u širi, internacionalni kontekst. Stoga će i Hrvatska, da bi održala razvojni trend s drugima, trebati sagledati kurikulumske promjene u tom internacionalnom kontekstu razvoja obrazovanja.

nastavni programi, nastavnici, kurikulumsko planiranje, kurikulumske promjene

nije evidentirano

engleski

Teaching Programmes from the Perspective of Teachers

nije evidentirano

teaching programmes, teachers, curricular planning, curricular changes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

107-179-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive

Baranović, Branislava

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

2006.

953-6218-28-3

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija