Neka djeca i u nastavi budu djeca (CROSBI ID 524276)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Milotić, Branka
hrvatski
Neka djeca i u nastavi budu djeca
Djeca predobro znaju da za svaku igru postoje jasno definirana pravila i da će biti isključeni iz svake igre oni koji zadana pravila ne poštuju. Djeca su taj model prihvatila već vrlo rano, prije nego što su pošla u školu, a tijekom školovanja su te kriterije izgubili. Pritom je iznimno važno definiranje pravila ''igre'' i onda se ''igrati'' poštujući postavljena pravila i učiti u opuštenoj radnoj atmosferi. Društveni je cilj društvo znanja. Put do toga cilja je učenje. Škola mora postati zajednica usvajanja znanja i neprestano stvarati snažno okruženje za učenje tako da djeci učenje postane potreba i radost. Cilj je učenja proizvodnja ideja, konceptualno razumijevanje, ne zapamćivanje gotovih činjenica, ne enciklopedijsko, ne ''paradno'', pasivno znanje, nego razvijanje produktivnog mišljenja i analitičkoga pristupa rješavanju problema, postupka bliskog rješavanju svakoga životnog problema, ali i organizaciji znanstveno-istraživačkoga rada. Znanstvenici vrlo često kažu da se igraju ''radeći'' ozbiljnu znanost, a u školi je atmosfera pretjerano ozbiljna i prečesto čak mučna. Tu je malo zadovoljnih. Potrebne su promjene ponašanja svih sudionika u nastavnom procesu, ali ne revolucionarne promjene, nego postupne, evolucijske promjene. Pred učiteljima je nova misija. Kako obaviti tu misiju? Osmišljavajući i izvodeći radionice za učenike u sklopu projekta MZOS-a ''Eksperiment u konstruiranju fizičkih modela i koncepata'', javila se ideja da se i nastavnicima ponudi kratka edukacija o metodama učenja i poučavanja korištenim u radionicama. Primjena se radionica u nastavi temelji na spoznajama koje potkrepljuju nužnost uvođenja promjena u učionicu u smislu razvijanja aktivnog i suradničkog učenja koje u potpunosti stavlja učenika u središte zbivanja.
poučavanje fizike; pokus
nije evidentirano
engleski
Let children be children in the school too.
nije evidentirano
physics teaching; experiment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Seminar iz fizike u sklopu uvođenja HNOS-a
pozvano predavanje
06.03.2006-10.03.2006
Zagreb, Hrvatska