Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Značenje višenamjenskog kanala Dunav-Sava (VKDS) za prometno povezivanje Podunavlja i Jadrana (CROSBI ID 524049)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Marušić, Josip Značenje višenamjenskog kanala Dunav-Sava (VKDS) za prometno povezivanje Podunavlja i Jadrana / Mašek, Anka (ur.). Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2004. str. 84-98-x

Podaci o odgovornosti

Marušić, Josip

hrvatski

Značenje višenamjenskog kanala Dunav-Sava (VKDS) za prometno povezivanje Podunavlja i Jadrana

Republika Hrvatska je 27.6. 1997. u Helsinkiju potpisala ugovor o glavnim unutarnjim plovnim putevima od međunarodnog značenja (AGN ugovor) a Hrvatski državni Sabor ga je 1998.godine potvrdio. Tim ugovor u Hrvatskoj je u sustav europskih plovnih puteva, pored dionica rijeka Drave, Dunava i Save, uključen i Višenamjenski kanal Dunav-Sava (VKDS) s parametrima Vb klase. U cilju povezivanja Hrvatske mrežom europskih unutarnjih plovnih puteva od posebnog značaja je kombinirani riječno-željeznički prometni koridor Podunavlje-Jadran. Za taj kombinirani promet neophodno je ostvarivanje VKDS od Vukovara do Šamca dužine 61, 5 km, čime se skraćuje plovidba u smjeru Srednje i Zapadne Europe za 417km, a u smjeru Istočne Europe za 85 km. Prometno značenje VKDS treba vrednovati i sagledati kao 1.fazu, kanaliziranu rijeku Savu ( s 3 protočne hidroelektane) kao 2.fazu, a izgradnju dolinske željeznice Zagreb-Karlovac-Rijeka kao 3.fazu ostvarivanja kombiniranog prometnog povezivanja Podunavlja i Jadrana. Sastavni dio značenja VKDS je i kombinirano prometno povezivanje područje Koridora Vc – imajući na umu ostvarenje projekta autoceste od Osijeka preko Šamca i Sarajeva do Ploča kao i dvokolosječne želj.pruge od Šamca preko Sarajeva do Ploča. Za potrebe izgradnje autoceste od Đakova do Šamca moguće je koristiti zemljani materijal iz iskopa VKDS i bazena nove luke Vukovar. S obzirom na stupanj dovršenosti projektne dokumentacije, trebalo bi ubrzati njezino dovršenje za potrebe izvršenja pripremnih poslova u cilju početka izgradnje VKDS.

projekt; Dunav; Sava; plovni put; kombinirani promet; međunarodno povezivanje; prometno i gospodarsko značenje

nije evidentirano

engleski

An importance of Multipurpose canal Danube-Sava for traffic connection of Danube river basin and Adriatic

nije evidentirano

project; Danuube; sava; water waym combined traansportation; international connection; traffic and economic importance

nije evidentirano

Podaci o prilogu

84-98-x.

2004.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mašek, Anka

Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

1. međunarodni znanstveni simpozij Koridor Vc-kao regionalna poveznica na prometnom pravcu Baltik-Srednja Europa-Jadran

predavanje

11.11.2004-13.11.2004

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Građevinarstvo