Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vokalski prostor djece s umjetnom pužnicom (CROSBI ID 345670)

Ocjenski rad | diplomski rad

Tomić, Diana Vokalski prostor djece s umjetnom pužnicom / Mildner, Vesna (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2006

Podaci o odgovornosti

Tomić, Diana

Mildner, Vesna

hrvatski

Vokalski prostor djece s umjetnom pužnicom

Prikazan je implantacijski program u Hrvatskoj, osnovni dijelovi umjetne pužnice, strategije kodiranja, čimbenici uspješnosti implantacije, odnos percepcije i proizvodnje općenito, te odnos percepcije i proizvodnje slušno oštećenih osoba. Cilj istraživanja bio je odrediti prosječne formantske vrijednosti i vokalski prostor slušno oštećenih osoba te ih međusobno usporediti. U istraživanju su sudjelovale tri skupine ispitanika: skupina djece s umjetnom pužnicom (N=25), skupina djece s klasičnim slušnim pomagalom (N=11) i kontrolna skupina (N=21). Izmjereni su F1, F2 i F3 svih pet vokala hrvatskog jezika. Rezultati pokazuju da su vrijednosti formanata ispitanika s umjetnom pužnicom bliže vrijednostima formanata čujuće djece. najveća odstupanja vidljiva su za vrijednosti drugog formanta, koje se kod djece s klasičnim slušnim pomagalima grupiraju u središnjem dijelu spektra, a kod implantirane djece položaj F2 u spektru sličan je čujućoj populaciji. Općenito, osobe s ugrađenom umjetnom pužnicom zbog bolje slušne percepcije imaju i bolju proizvodnju.

umjetna pužnica; vokali; akustička analiza; formanti; oštećenja sluha

nije evidentirano

engleski

Vowel space of children with cochlear implants

nije evidentirano

cochlear implant; vowels; acoustic analysis; formants; hearing impairment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

14.07.2006.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija